Vilma
-8 °C
3 °C

Egyre jobb vevők az idősek

2006.02.13. 13:25
Az 50 év fölötti amerikai fogyasztók több vagyont halmoztak fel, és jelentősebb vásárlóerőt képviselnek, mint bármely másik korosztály a történelem kezdete óta - derül ki a Deloitte felméréséből. A világban lezajló drámai demográfiai eltolódások hatására a cégek jobban teszik, ha minden korábbinál hatásosabban próbálják célba venni az új típusú, 50 év feletti fogyasztó igényeit, hacsak nem akarnak kihagyni egy nagyszerű lehetőséget.
Minden eddigi demográfiai tendenciától eltérően egész iparágak átalakítására képes gazdasági erőt képviselnek az ötven évnél idősebb amerikaiak - olvasható a Deloitte felmérésében. Az egészségvédelemtől kezdve a kiskereskedelemig, az utazástól a pénzügyi szolgáltatásokig, és a szórakoztatástól egészen az elektronikai cikkekig, az idősödő vásárlók egyre inkább elvárják, hogy saját igényeikre szabott termékek álljanak rendelkezésükre.

Az idősek is változtatnak szokásaikon

A legtöbb vállalat mégis továbbra is csak a fiatalokat veszi célpontba a termelésnél és reklámozásnál egyaránt. Holott a felmérésből kiderült, hogy - a korábban feltételezettekkel szemben - az életkor előrehaladtával az egyének és családok hajlamosak változtatni a megtakarítási, fogyasztási és befektetési szokásaikon.

Az emberek fiatal korukban megtakarításra törekszenek, hogy megalapozzák a későbbi zavartalan fogyasztást. Jóllehet vegyesek a tapasztalatok ezen a téren, főleg az Egyesült Államokban, a lakosság az életkor előrehaladtával természetszerűen egyre kevesebbet keres, és egyre többet költ megtakarított pénzéből. Az Egyesült Államokban az ötven év fölötti fogyasztók felhalmozott vagyona már most nagyobb vásárlóerőt biztosít, mint bármely más korosztályé.

Ahhoz azonban, hogy ezek a lehetőségek nyereséget hozzanak, a vezetőknek meg kell ismerniük, hogyan fejlődik az idősödő korosztály által képviselt piac, és a termékeket és szolgáltatásokat sok szempontból a fogyasztók igényeihez kell igazítani.