Új gazdaság: jobb üzlet írni róla, mint csinálni

2001.06.08. 11:12
Miközben a "téma" haldoklik, a riporterek virgonckodnak. Az AOL Time Warner médiaóriás 68 millió dollárt - közel 20 milliárd forintot - fizetett ki a Business 2.0 című brit magazinért, amely alapítása után két évvel már nyereséget termelt, az iparágat sújtó csapások ellenére is.
A vételárért az AOL gyakorlatilag a két hetilap címét és logóját vásárolta meg - írja az Advertising Age. Az üzletben a vevő nem közvetlenül az óriáscég, hanem az érdekkörébe tartozó Fortune Group volt.

Átkeresztelik az eCompany Now-t

Egyáltalán nem biztos, hogy a szerkesztőség tagjai közül bárkit is átvesznek, bár szó van egy "kisebb csoport" szerződtetéséről. A Fortune Groupnak ugyanis van egy hasonló profilú lapja, az eCompany Now, amely ezentúl Business 2.0 címe, némileg más tartalommal jelenik meg. Az új kiadvány, amely havonta kerül piacra, 550 ezer olvasóra számít.

Egymást taposták a hirdetők

Az alapító Future Networks 1998 júliusában indította el a Business 2.0-át, amely borzalmas címe ellenére azonnal sikeres lett. A havonta megjelenő offline magazinnal 2000-ben két fontos dolog történt: nyereséget kezdett termelni, és átállt a kétheti megjelenésre. A tavalyi üzleti évben a hirdetési oldalak száma 183 százalékkal emelkedett a lapban, de a nagy válság kezdete utáni negyedévben már 39 százalékos volt a csökkenés. A folyamatosan emelkedő példányszám eddigre elérte a 350 ezret.

A siker titka a papír

A krízis ellenére a Business 2.0 tavaly Amerikában 15 millió dolláros nyereséget ért el. A 66,8 milliós bevételből 63 milliót a papír magazin, 3,5-et pedig a website és a konferenciaszervezés hozott.

Játékőrültekből él a Future

A Future Network az Egyesült Királyság egyik legnagyobb magazinkiadója, olyan címekkel, mint a PC Gamer, az Official Playstation Magazine, a Nintendo World, a MacAddict, a Needlecraft vagy a Total Football - írja a BBC.

Ötvenmillió felett dől a pénz

A felek nem köznapi egyezséget kötöttek a Business 2.0 név eladásáról: a Future Network ugyanis a vételáron felül 25 százalékot fog kapni a magazin bevételeinek 50 millió dollár feletti részéből, és szintén negyedrészt a website és a konferenciaszervezés 10 millió feletti bevételeiből. Arról egyik hírforrás sem számolt be, hogy a megállapodás egy vagy több évre vonatkozik-e.