Betiltott hipermarketek
Kozák úgy véli, 2010 körül nagyjából 250 nemzetközi termelői márka lesz - olyan, amelyet legalább öt országban ismernek -, emellett pedig mintegy 2500 szintén jól ismert, főként regionális márkára lehet számítani, amibe beleértendők a kereskedők saját márkái is. A beszállítók, illetve márkagyártók helyzete viszont nehezedni fog: könnyen - Kozák szavaival - rabszolgáivá válhatnak a kereskedőknek. Példa értékű lehet Magyarország számára Portugália esete, ahol nemrég megtiltották a hipermarketek építését. Ennek eredményeként - mint Eduardo Madeira Lopes, a Portugál Kereskedelmi Szövetség alelnöke előadásában elmondta - megélénkült a szupermarketpiac, amely egyébként Magyarországon visszaesésben van. Portugáliában az utóbbi években erősen csökkent az üzletek száma, míg a forgalmuk látványosan emelkedett. Az országban jelenleg 56 hipermarket működik, nagyjából annyi, amennyi nálunk.
A második legnagyobb adatfeldolgozó
Bernd Hallier, az Európai Kereskedelmi Intézet munkatársa szerint a jövőben a kiskereskedelmi adatfeldolgozás lesz az értékesítés igazi hajtómotorja. A vonalkódok bevezetésének eredményeként a kiskereskedelmi társaságok hihetetlen mennyiségű és értékű információhoz jutnak. Ezt érzékelteti, hogy a világ vezető kiskereskedelmi társasága, a Wal-Mart a Pentagon után a második legnagyobb adatfeldolgozó. Ennek fejlesztésére éves forgalmának egy százalékát költi, többet, mint bármelyik magyar kiskereskedelmi cég profitja. Bár Hallier osztja a legnagyobbak még nagyobbá válásának elméletét, azt azért fontosnak tartja, hogy egyes elemzések szerint a kiskereskedelmi mogulok a terjeszkedés során a regionális ismeretek hiányában sokszor hátrányba kerülnek.