Színváltozós lesz a Coca-Cola

2006.03.06. 09:05
Hosszú nyakú, kis kiszerelésű, fémpalackos termékek piacra dobásával igyekszik meghódítani magának a szórakozóhelyek közönségét a Coca-Cola. A Pepsi inkább az üveg- és műanyagalapú kiszerelésekre koncentrál.
Hosszú nyakú, kis kiszerelésű, fémpalackos termékek piacra dobásával igyekszik meghódítani magának a szórakozóhelyek közönségét a Coca-Cola. Az üdítőital-gyártó óriás januárban Franciaországban dobta piacra a kávéízű Coca-Cola Blaket, két deciliteres, hosszú nyakú fémpalackba csomagolva új termékét.

A kólacég emellett a közelmúltban kezdte el értékesíteni hagyományos Coca-Cola-termékét az új palacktípus egy UV-fény alatt színváltozós változatába csomagolva Japánban, Német-, Olasz-, Spanyolországban és Belgiumban.

Karvalics Attila, a Coca-Cola Magyarország közkapcsolati és kommunikációs igazgatója kérdésünkre elmondta: az új alumíniumpalack kizárólag kiemelt szórakozóhelyeken lesz kapható, amellyel kifejezetten a divatot szorosan követő fogyasztói réteget kívánják elérni. A hosszú nyakú fémpalackok a következő hónapokban további európai országok szórakozóhelyein is megjelennek, igaz, Magyarországon egyelőre nem tervezik az új, illetve "átöltöztetett" termékek bevezetését.

Nem készül hasonló formájú palackok piacra dobására a Pepsi-Cola, ám a rivális kólagyártó is számos újítást vezetett be a kisméretű üdítőitaloknál. A nyugat-európai tendenciák begyűrűzésének egyre határozottabb jelei érzékelhetők: a hagyományos italkategóriák, például a szénsavas italok mellett a fogyasztók egyre nagyobb arányban vásárolják a csökkentett kalóriatartalmú (light) termékeket vagy a néhány éve még szinte ismeretlen jeges teákat, sportitalokat.

A Pepsi a csomagolási újításait is elsősorban ezekre a kategóriákra összpontosítja. A cég tavaly újította meg jeges teáinak palackjait, bővítette gyümölcsleveinek kis kiszerelésű kínálatát üvegpalackos változatokkal.

Az aludobozos kiszerelés csak néhány százalékot képvisel a hazai üdítőital-piacon, ezért a legnagyobb fejlődés nem itt, hanem az üveg- és műanyag alapú palackoknál figyelhető meg - mondta Barta Zsolt. A Pepsi-Cola FÁÜ Rt. kommunikációs vezetője szerint a hazai fogyasztók jellemzően a három deciliternél nagyobb, viszszazárható termékeket részesítik előnyben. A kis kiszerelésű italoknál sokáig a két deciliteres tégladobozos temékek számítottak piacvezetőnek, ám az utóbbi egy-két évben ezen a területen is előretörtek a műanyag PET palackok, amelyek a fél literes kiszereléssel mostanra domináns szerepbe kerültek.