Gedeon, Johanna
2 °C
21 °C

Vaníliaháború a kólapiacon

2003.08.11. 13:35
Újabb fejezetéhez érkezett a két nagy üdítőgyártó cég közötti versengés. A hatalmas sikert arató Vanilla Coke után a Pepsi is vaníliaízű üdítővel akar megjelenni a piacon.
A New York-i telephelyű PepsiCo vállalat, a Coca-Cola után világ második legnagyobb üdítőitalgyártója új, vaníliaízű kólát és annak diétás változatát dobja a piacra.

A Coca-Cola 2002 májusában jött ki a Vanilla Coke-kal, hatalmas sikerrel. A Beverage Digest kereskedelmi mutatója szerint több mint kilencvenmillió dobozzal adtak el azóta. A Coca-Cola ízesített üdítőitalát az amerikai háztartások huszonkilenc százaléka vette, ami a legerősebb évi kereskedelmi index a jelenlegi szénsavas üdítőitalok között.

Mi is részt akarunk a piacból

"A vaníliaíz komoly fejlesztés mindkét vállalat számára, és a Pepsinek megvannak a képességei arra, hogy megalapozza az új márkát - állítja Todd Stender gazdasági elemző. - A vaníliaízű Pepsinek megvan a helye a piacon, még akkor is, ha nem olyan jó, mint a Coca-Coláé." A Pepsi reklámkampánya a napokban kezdődik el az Egyesült Államokban. A vállalat szóvivője ugyanakkor nem árulta el, szerződtettek-e világsztárt az új márka népszerűsítésére.

"Piackutatásainkból kiderült, hogy a vásárlók a piacon meglévőnél könnyebb és finomabb vaníliaízű üdítőt szerettek volna. A vaníliaízt a mi módszerünkkel készítjük" - hangsúlyozta a Pepsi észak-amerikai részlegének szóvivője. Dave DeCecco szerint a vásárlók vaníliás Pepsit akarnak, és most megkapják. "Mi is részt akarunk a piacból."

Csökken az üdítőital piaca

Piaci elemzők szerint teljesen mindegy milyen hevességű csatára kerül sor a két régi rivális között, a Coca-Cola nem fog megizzadni. Az atlantai székhelyű társaság még mindig fölényesen vezeti az Egyesült Államok üdítőpiacát. A cég a hatvanhárommilliárd dolláros üdítőital-üzletben 0,6 százalékkal, 44,3 százalékra növelte részesedését. Közben a Pepsinek 0,2 százalékkal csökkent a része, így most 31,4 százalékos arányt foglal el a piacon.

Az is tény ugyanakkor, mutatnak rá elemzők, hogy az üdítőital piacának növekedése lelassult. Ellentétben az ásványvíz piacával, ami huszonhat százalékos növekedést mutat egy év alatt.

Választott már utasbiztosítást?

Több mint 50 ajánlat, akár napi 161 Ft-tól!

Wellness hétvégék belföldön

A kényeztetés egész évben jár Önnek! Válasszon a legjobb ajánlatokból.