Miklós
-7 °C
2 °C

Itt a fahéjas-cukros rósejbni

2002.02.12. 10:26
A divat- és zeneipar után az élelmiszeripar fősodra is a modern tömegkultúra két bugyogó forrásához, a kicsiny gyermekek és a drogfogyasztók szubkultúrájához fordul inspirációért: a Heinz amerikai óriáscég legfrissebb termékei között találni fahéjas-cukros, csokoládé ízű, valamint élénk kék sült krumplit is.
A hivatalos verzió szerint gyermekek körében végzett közvélemény-kutatásai alapján döntötte el a Heinz, hogy 2002-es modelljei között a fundamentalista 'olaj-konyhasó' rósejbni hívőket megbotránkoztató édes ízkombinációkat és pszichedelikus színeket szerepeltet.

Vaskalap és fahéj

A friss burgonyatermékek között az olyan, már-már vaskalaposnak számító verziók, mint a gyűrű alakú és a tejfölös-póréhagymás ízű rósejbni mellett megtalálható a Cinna-Sticks fantázianevű fahéjas-cukros ízű, a Kool Blue elnevezésű égszínkék és a Cocoa Crispers márkájú csokis sültburgonya.

Vicces és érdekes?

A Heinz az észak-amerikai fagyasztott sültkrumpli-piac legnagyobb játékosa, tavaly a legfrissebb adatok szerint minden, Amerikában mélyhűtött rósejbnire költött dollárból 54 cent náluk kötött ki, ami összesen 464 millió dollárt (128 milliárd forintot) hozott nekik.

Egy ilyen sikeres cég hogyan mert belevágni ennyire extravagáns árucikkek kifejlesztésébe? Leonard Teitelbaum, a Merrill Lynch elemzője a Reuters-nek így fogalmazott: "Aki jól ismeri a megcélzott piacot, terméke pedig vicces és érdekes, annak - kezdetben mindenképp - jó esélye van a sikerre."

Mindenki gyermeteg

Abban a korban, amikor a két éves gyermekeknek készített tévésorozatok a felnőttek kedvencei, biztosra vehető, hogy a Heinz nem kizárólag a gyermekkorú vásárlókra alapozza csokis-fahéjas stratégiáját.

Az Index gasztroantropológiai elemzőcsoportja a világtrendek felrajzolása és némi terepmunka alapján arra gyanakszik, hogy az amerikai marketingesek a kisdedekre néznek, de a piciny vállak felett a vörös szemű ifjakra és felnőttekre is odakacsintanak. Az égszínkék sült krumpli - párosítva a Heinz másik slágerével, a zöld vagy bíborszín ketcuppal - igazi Hunter S. Thompsonra vagy William S. Burroughs-ra valló motívum, fahéjas-cukros rósejbnit pedig - vizsgálataink szerint - a kisdedeken kívül kizárólag a kannabiszféléket fogyasztó nagyobbak lennének hajlandók bekapni.

A könnyűdrog-fogyasztó szubkultúrából a divat már a fősodorba emelte a gördeszkás cipőt, az oldalzsebes nadrágot, a drum and bass-t, a felhőtlen nevetést, a Teletubbies tévésorozatot, a 'parázni' kifejezést és nem utolsó sorban magát a marihuána fogyasztást.

Vétózták a vegyigyümit

A Heinz egy évvel ezelőtt kezdte el extrémkrumpliügyi kutatásait. Jó ötven indító ötletük volt - például a később elvetett vegyesgyümölcsös nyalóka ízű rósejbni - amelyeket mind kipróbálták, tesztelték, így költséges laborkísérletek után öt fajta maradt versenyben. A nagyvállalat bátor volt, hogy belevágott a krumpli fejlesztésébe, hiszen a 2000-ben piacra dobott, zöld színű Blastin' Green ketchupjának eladásai még nehezen indultak be.

Nászút ajándékba!

Esküvőt tervez? Tervezzen velünk, nyerjen wellness nászutat!

Pihenjen Szép kártyával!

Egy kis lazítás Önnek is jár! Íme a Szép kártya elfogadóhelyek.