Ferenc, Olívia
-2 °C
4 °C

Újabb támadás a Lidl ellen

2005.03.23. 15:32
A ver.di szakszervezeti szövetség fokozza a harcot a Lidl ellen. A szakszervezet újságában az a vád jelent meg, hogy a kereskedelmi hálózat a minimális szociális normákat sem tartja be. A Lidl visszautasítja a vádakat.
A ver.di német szakszervezeti szövetség egyre élesedő harcot folytat a Lidl kereskedelmi hálózat ellen: a szövetség szerdán Berlinben 250 ezer példányban terjesztett újságjában azzal vádolja a Lidl-t, hogy több mint 2600 üzletében a minimális szociális normákat sem tartja be.

Bojkottálhatnak

"Ha a helyzet nem változik, megfontolandó egy bojkott lehetősége" - közölte a ver.di kereskedelmi szakértője. A szakszervezeti szövetség ezzel az ekcióval egy decemberben először megjelentetett Lidl "Fekete Könyvhöz" kapcsolódik. A szövetség mindenekelőtt arra szeretné rászorítani a céget, hogy hozzon létre üzemi tanácsokat érdekeltségeinél. Szakszervezeti adatok szerint eddig mindössze nyolc Lidl üzemi tanács működik.

A Lidl szóvivője ezzel szemben rágalmazási kampánnyal vádolja a ver.dit, de jogi lépésekkel a konszern nem él, mint közölték, minden vásárló maga dönthet arról, hogy a vádakat elhiszi, vagy sem.

A német ver.di szakszervezet decemberben "Fekete Könyvben" vádolta meg a Lidl élelmiszerkereskedelmi diszkontláncot "az emberi méltóság megsértésével". A száz oldalas munkában a szolgáltatási ágazat dolgozóit tömörítő érdekképviselet többek között azt veti a Lidl szemére, hogy megsérti munkavállalói jogokat és ipari kamerákkal tartja megfigyelés alatt az alkalmazottakat. Werner Wild a ver.di baden-württembergi szekciójának egyik vezetője szerint a félelem légköre uralkodik a vállalatnál, "a Lidl a foglalkoztatottak rovására olcsó". A Fekete Könyv Lidl-munkatársak kikérdezése alapján készült.

A Lidl visszatámad

A Lidl az Aldi után a második számú német élelmiszerkereskedelmi diszkontlánc, és azzal a viszontváddal él, hogy a ver.di a Fekete Könyvvel rágalomhadjáratot folytat ellene. A Lidl az elmúlt három évben 45 ezer munkahelyet hozott létre, 20 ezret Németországban, "többet, mint bármely más vállalat", közölte decemberben a cég. A Lidl beismeri, hogy vétségek vannak, de azok "mindig egyedi esetek és a gyors növekedés következményei".

A Lidlt is magába foglaló Schwarz csoport Németország egyik legsikeresebb, de titkait féltve őrző vállalkozása. A közelmúltban kisebb szenzációt keltett, hogy közölte: az elmúlt három évben forgalmuk 44 százalékkal emelkedett és 2004-ben eléri a 36 milliárd eurót. A konszern fejéről, a 65 éves Dieter Schwarzról nem készülnek fényképek. Mint a Stern magazin írja, "inkább lemondott a szövetségi érdemkeresztről, semmint hogy előbújjon az ismeretlenség homályából".

Nászút ajándékba!

Esküvőt tervez? Tervezzen velünk, nyerjen wellness nászutat!

Egzotikus élmények!

Amiről eddig álmodni sem mert. Luxus nyaralás, a világ legcsodálatosabb tengerpartjain.