A biztonság plusz terhei
Júniusban a Lufthansa elnöke, Jürgen Weber arra panaszkodott, hogy szeptember 11-i terrortámadás után az amerikai légiközlekedés dollármilliókat kapott támogatásként, emellett adókönnyítéssel és olcsó hitelekkel siettek az iparág cégeinek segítségére, hogy azok átvészeljék a recessziót. A Lufthansa pedig nemhogy támogatást nem kapott, hanem viselnie kellett az új helyzetből adódó többletköltségeket: pusztán az új fedélzeti biztonsági rendszerekre32 millió eurót fizetett ki.
Csökkenés minden vonalon
Az európai légitársaságok nemzetközi forgalma az augusztus 19. és 25. közötti héten 7,1 százalékkal volt alacsonyabb, mint egy évvel korábban ugyanebben az időszakban. A forgalom az európai járatokon 5,8 százalékkal volt kisebb, Észak-Amerika felé 12,3 százalékkal, míg a Távol-Keletre és Auszráliába csak 1,8 százalékkal.
Ami egyébként az amerikai forgalmat illeti, ahogyan az várható is volt: a terrortámadások egyéves évfordulóján, szeptember 11-én szinte teljesen leáll az amerikai légi közlekedés. Jövő szerdán több mint 3600 tengerentúli járatot törölnek. A megcsappanó utas- és teherforgalom miatt a légitársaságok nem kockáztatják, hogy esetleg majdnem üres gépeket veszteségesen reptessenek. A leállás a transzatlanti járatokat is érinti.
A vészterhes egy nap miatt az amerikai belföldi légi forgalom 11 százalékkal esik majd vissza, ami azt jelenti, hogy az aznapra tervezett 28 200 járatból csak 24 600 indul útnak, a földön tartott gépek pedig összesen 330 ezer utashelytől fosztják meg a piacot.