Ferenc, Olívia
-2 °C
4 °C

Elrabolták az orosz olajipari óriáscég alelnökét

2002.09.13. 11:25
Egy vasúti átjárónál kalasnyikovot szorongató maszkos alakok megállították a Lukoil pénzügyi alelnökének Mercedesét, megbilincselték és injekcióval elaltatták a menedzser sofőrjét és testőrét.
Sokkolta az orosz gazdasági életet, hogy ismeretlenek elrabolták az ország egyik legnagyobb vállalatának topmenedzserét. Szergej Kukura éppen munkába tartott lakhelyéről, a Moszkva környéki Vnukova településről, amikor reggel 8 óra tájban a sorompónál megtámadták Mercedesét - nyilatkozta a Lukoil olajipari óriás szóvivője. Az altatóval beinjekciózott útitársak késő délután tértek magukhoz egy Moszkva környéki erdőben.

Nem jellemző

Bár a kilencvenes évek elején az orosz gazdasági élet természetes velejárójának számítottak az emberrablások és gyilkosságok, ez manapság már egyáltalán nem jellemző. Bár az utóbbi időszakban előfordult egy-két gyilkosság, a nagy magáncégek vezetői mostanában nem voltak veszélyben. Az utolsó hírhedt eset 1996-ban történt, amikor ismeretlenek a moszkvai metróban lőtték agyon Paul Tatum amerikai ingatlanbefektetőt.

A bérgyilkosság belefér

"Azt hittük, hogy ezen már túlléptünk" - nyilatkozta a New York Times-nak Stephen O'Sullivan, a United Financial Group befektetési bank Moszkvában dolgozó menedzsere. "Évek óta nem esett meg ilyesmi. Előfordulnak bérgyilkosságok, de nem az orosz üzleti élet legmagasabb szintjén."

A Lukoil szóvivője azt állítja, hogy a céghez eddig nem juttattak el semmiféle követelést, az emberrablók egyáltalán nem jelentkeztek. "Titokzatos" - mondta Dimitrij Dolgov.

Mégis a szabadkőművesek?

Még titokzatosabb, hogy a sofőr és a testőr állítása szerint az emberrablók kék rendszámtáblájú autóval közlekedtek, ilyet Oroszországban a rendvédelmi szervek használnak. Az ügyön egyszerre dolgozik a rendőrség, a Lukoil privát nyomozócsoportja és a KGB-utódszervezet Szövetségi Biztonsági Szolgálat.

Ahogy azt a Nyugat elképzeli

Vicces módon az emberrablás előtt egy nappal indult el az Orosz Gyáriparosok és Vállalkozók Szövetségének angol nyelvű országimázskampánya, amely azt igyekszik elhitetni, hogy Oroszországban az üzlet nem is olyan durva, mint ahogy azt a Nyugat elképzeli.