Az Egyesült Államokban készült felmérés alapján az új érték 52 százalékán lehet csak értékesíteni egy hároméves luxus Mercedest, igaz, a sorban ezt a típust megelőző márkák, mint a BMW, Honda, Toyota, is csupán 53-55 százalékot mondhatnak magukénak.
Évente újítanak
A felmérés szerint a használtgépkocsit vásárlók ráadásként az extrákat sem akarják megfizetni. Jól tartják viszont az árukat a középkategóriás modellek - itt 42-48 százalékos a mérséklődés -, és a kisautó is. Egy MINI esetében például ilyen idősen csupán 38 százalékos értékvesztéssel kell számolni a tulajdonosnak.
A szakértők szerint a gond az, hogy a gyártók igen hamar jönnek ki az új modelljeikkel. A műszaki fejlődés mellett a konkurenciaharc is arra készteti őket, hogy évente-kétévente legalább némi ráncfelvarrást (faceliftet) végezzenek az egyes modelleken, ami gyorsabb értékvesztést idéz elő a régebbi típusoknál.