Egymást vádolja a WorldCom és az AT&T

2003.08.05. 12:53
Az AT&T azzal vádolja a WorldComot, hogy annak idején úgy kezelte a távolsági hívásokat, hogy ne kelljen összekapcsolási díjat fizetnie riválisainak. A WorldCom szerint az AT&T csak azért vádaskodik, hogy a WorldCom ne kerülhessen ki a csődeljárás alól.
Az AT&T július végén vádolta meg a WorldComot azzal, hogy a hálózatából indított távolsági hívásokat kanadai hálózatokra irányította, csak azért, hogy ne kelljen amerikai riválisainak összekapcsolási díjat fizetnie. Az illetékes hatóságok vizsgálatot is indítottak, és bekérték a vonatkozó dokumentumokat a cégtől, közölte a Financial Times.

Lejárató kampány

A könyvelési botránya után MCI-ra átkeresztelt, csődvédelem alatt álló társaság képviselője a csődeljárással foglalkozó bíróság előtt hétfőn kijelentette: a cég elleni támadás egy nagyobb kampány része, amelynek az a célja, hogy a vállalat ne kerülhessen ki jelenlegi helyzetéből. Az újabb vizsgálat, és egy esetleges büntetés ugyanis nagyon megnehezítené a cég helyzetét, amely eddig háromnegyed milliárd dollárt fizetett könyvelési csalása áldozatainak, és amelyet nemrég tiltottak el az állami pályázatokon való részvételtől.

Minden cég így csinálja

"Az AT&T szenzációsnak tűnő bejelentéseket tesz, miközben semmiféle bizonyítékot nem tud felmutatni, sőt azt sem tudni, miért lenne az említett gyakorlat törvénysértő" - áll a cég közleményében. A WorldCom szerint ugyanis minden társaság használ külföldi hálózatot, ha így kevesebb összekapcsolási díjat kell fizetnie - az AT&T például rendszeresen Mexikó felé kerül.

Az illetékes hatóságok a könyvelési botrány és az újabb vádak kapcsán is folytatják a vizsgálatot.