A szellemes lord és a buborékautó
A Mini fogadtatása azonban szigorúan érzelmi indíttatású. Az angol lapok például szeretettel idézik az eredeti modell gyártását elindító Nuffield Group elnöke, Sir Leonard Lord aranyköpését, amelyet főmérnöke, Alec Issigonis felé eresztett meg a háború utáni benzinszegény időkben: "Pokolba ezekkel az átkozott buborékkocsikkal! Tüntessük el őket az utcáról azzal, hogy tervezünk egy rendes miniatűr autót!".
A kulcs (ha-ha) a yuppiek kezében van
A következő hónapok kérdése, hogy az új autót mennyire sikerül elfogadtatni a pénzesebb brit fiatalokkal. A BMW ugyanis - mint az a mini.co.uk oldalról kiderül - a 100 ezer darabosra tervezett éves termés egyötödét Nagy-Britanniában szeretné eladni. Kezdetben két modell, a Mini One és a Mini Cooper, lesz kapható 1,6-os motorral, jövő év elején pedig jön a csúcsmodell, a Mini Cooper S. A legolcsóbb alapverzió 10 ezer 300 fontba (4,36 millió forint), a Cooper változat 11 ezer 600-ba (4,9 millió kerül).
Az új BMW nagyjából annyiba fog kerülni, mint feltételezhető legnagyobb piaci vetélytársa, a szintén egy hippilegendát meglovagoló Volkswagen New Beetle, vagyis az új Bogár. A VW legegyszerűbb, szintén 1,6-os verziója 4 millió 898 ezer forintba kerül. A Minit egyébként a Chrysler Neonból megismert motor hajtja.