Árpád
-1 °C
9 °C

Bocsánatot kért a Nike kínai reklámja miatt

2004.12.08. 16:12
A Nike sportszergyártó cég bocsánatot kért a Kínában sugárzott reklámja miatt, melyet egyébként a nép nyomásra tiltottak be a hatóságok. A nézők szerint az amerikai cég nemzeti méltóságában sértette meg a kínai népet - írja a Guardian.
Bocsánatot kért a világ egyik legnagyobb sportszergyártója a kínaiaktól televíziós reklámja miatt. A Nike 90 másodperces hirdetésében a Kill Billből ismert motívumokat kapcsolja össze egy "szemtelen kosaras hősködésével" - tudósít a Guardian napilap.

Az amerikai kosárlabdasztár, LeBron James leköröz egy animált figurát, aki kísértetiesen hasonlít az öreg, bölcs kungfumesterre a Kill Billből. Az amerikai sportoló ezen kívül legyőz két hagyományos kínai öltözékben feltűnő nőt és két sárkányt is. Ez utóbbi azért érinti kellemetlenül a kínaiakat, mert a sárkány Kína szimbóluma.

Nemzeti méltóság

Az egyre növekvő internetes tiltakozás miatt a kormány úgy döntött, betiltja a reklám sugárzását. A fórumokon megjelent tiltakozásokat az internetet felügyelő cenzorok továbbították a hivatalok felé - írja a Guardian.

A hivatalos indoklás szerint a reklám megsértette azt a szabályt, mely szerint a Kínába sugárzott hirdetéseknek tiszteletben kell tartani a "nemzeti méltóságot". Ez a reklám azonban azt mutatja, hogy a kínai karakterek állandóan veszítenek. Ez pedig azt a képzetet keltheti, hogy Kína tehetetlen az Egyesült Államokkal szemben.

A Nike elfogadta a kínai kormány döntését. A Guardian szerint azért, mert a kínai piac fontos az amerikai sportszergyártónak, mely tavaly is megduplázta eladásait a világ egyik legnagyobb piacán. "Nem akartuk megbántani a kínai fogyasztók érzéseit" - védekezett a cég közleményében.

Nászút ajándékba!

Esküvőt tervez? Tervezzen velünk, nyerjen wellness nászutat!

Budapest Te Csodás!

Karácsonyi pompába öltözött utcák, színes adventi vásárok, gazdag kulturális élmények, ez mind Budapest.