Százszázalékos termelésnövelést
Az idén egyébként 5 ezer autót ad el a FÁK-országokban a vegyesvállalat, amely 2004-re közel százszázalékos termelésnövelést irányzott elő, vagyis 35 ezer helyett 60 ezer járművet gyártana. Az év első nyolc hónapjában 195,7 millió dollárt fordított az üzem fejlesztésére, összesen viszont már 332 millió dollárt, így a GM az eddigi legnagyobb külföldi befektető az orosz autóiparban. A GM-AvtoVAZ a jövő tavasszal megkezdi a Chevy-Niva európai exportját is - nyilatkozott a Prime-TASZSZ-nak John Mylonas, az amerikai társaság európai általános igazgatója a most zajló 6. moszkvai nemzetközi autóki-állításon.
Lada Revolution
A rendezvényen a legtöbben az ország legnagyobb autógyára, az AvtoVAZ standjára, ezen belül is a versenyautó-szerű új Lada Revolutionra kíváncsiak - nyilatkozott a Moscow Timesnak a társaság elnöke, Vlagyimir Kadannyikov. (Az eseményről tudósító orosz lap ugyanakkor rámutatott, hogy a bemutatott modellek jó része már nem volt újdonság, ahogyan a korábbi években sem.) bemutatták az AvtoVAZ Kalina modelljének ötajtós, szedán és kombi változatát is, ezek gyártása a jövő évtől indul. Tömegeket vonzott a korábban már látott mikroautó, az OKA 2, és annak egyelőre név nélküli, 2170 köbcentis szedán változata is.
Orosz Hummer
Az AvtoVAZ standja szendvicsként szorult be partnere, a GM és az Avtotor közé. Utóbbi kalinyingrádi gyárában BMW és KIA készül. Szóvivője szerint egyébként az Avtotor is társul a GM-mel, a Hummer 2-t fogja összeszerelni számára. Az autó az amerikai hadsereg négykerék-meghajtású és mindenféle útviszonyra alkalmas szörnyének polgári változata, s szükség éppen van is rá az oroszországi mocsaras vidékeken.