Ferenc, Olívia
-2 °C
4 °C

Hamisan ócsárolja a konkurenciát a Microsoft?

2001.10.02. 15:36
Sajátos fogással igyekezett meggyőzni a Microsoft konkurense, a Novell ügyfeleit, hogy azok ne annak NetWare nevű hálózati szoftverjét használják: gabonapelyhes csomagra emlékeztető kartondobozokat küldött a Novell amerikai vásárlóinak, amelyet a cégre rossz fényt vető feliratokkal díszített. A Novell pert indított a szerinte "hamis, félrevezető, megtévesztő" állítások miatt.
Sajátos "ajándékot" kapott a Novell NetWare nevű hálózati szoftverének jó néhány vásárlója. A 'Microsoft Server Crunch' feliratú ál-gabonapelyhes doboz feliratai mind a konkurenciát ócsárolták.

A kartonra nyomtatott szövegek szerint a Novell a Cambridge Technology Partners nevű cég felvásárlása után a szoftverfejlesztés helyett a tanácsadói tevékenységre koncentrálna, így a NetWare vásárlói nem részesülnek megfelelő szolgáltatásokban, így költségeik növekszenek.

Torkukon akadt a müzli

"A dobozon szereplő kérdések és állítások mindegyike teljes mértékben hamis és félrevezető" - szögezte le Stewart Nelson, a Novell alelnöke. "A Microsoft igyekezett olyan képet kelteni, mintha a NetWare-nek vége lenne, hogy ezzel félelmet és bizonytalanságot keltsen a Novell ügyefelei körében és elriassza a potenciális vásárlókat. Az amerikai gazdasági élet szereplői régóta hozzászokhattak a Microsoft erőszakos üzleti taktikájához, ezzel a kampánnyal a cég átlépett egy határvonalat." Nelson szerint a leírtak messze túllépik az összehasonlító reklám határait és törvénysértőek.

Már próbálkoztak

Ez nem az első kísérlet volt a Novell lejáratására. A Microsoft idén áprilisban olyan cikket helyezett el az MSN Money Central oldalon, mely szerint a Novell kiszáll a szoftverbizniszből. A Microsoft később kénytelen volt módosítani az írást.

Magyar felhasználó nem kapott zabpelyhet

Nincs tudomásunk arról, hogy Magyarországon is folyt volna lejárató kampány - nyilatkozta az Indexnek Jekler Rudolf, a Novell munkatársa, aki ezt az összehasonlító reklám szigorúbb hazai szabályozásának tulajdonítja. Jekler a kampány időzítését azzal magyarázza, hogy most dobták piacra a NetWare legújabb verzióját.

Nincs finomkodás

A Novell munkatársa szokatlanul keményen fogalmazott, hiszen a kampány szerinte "minden alapot nélkülöz", "nem túl etikus", azt "lejáratásra találták ki" és "egyértelműen a tények elferdítése, a felhasználók megtévesztése céljából".

Az ügyben megkerestük a Microsoft Magyarországot is, de ott cikkünk megjelenéséig nem tartózkodott olyan munkatárs, aki nyilatkozhatott volna az ügyről.