Business Talks '24
Üzleti konferencia
Ennek oka, hogy a korszerűtlenebb európai finomítók csak a legjobb minőségű, így értelemszerűen drágább nyersanyagot tudják feldolgozni, míg a modernebb amerikai üzemek beérik az olcsóbb nehézolajokkal is. Ezekből csak költséges és bonyolult berendezések segítségével állítható elő a benzin és a gázolaj, a két legkeresettebb termék. Ilyenekkel az Egyesült Államok finomítókapacitásának 75, míg az európainak csak 45 százaléka rendelkezik. Az illetékesek az olajtársaságokat vádolják, hogy nem fektettek be eleget a fejlesztésbe - Thierry Breton francia pénzügyminiszter ma találkozik az olajcégek képviselőivel, hogy tájékozódjon a beruházási terveikről.
Az elemzők viszont rámutatnak arra, hogy eddig elenyésző, hordónként mindössze 1 dollár volt az árkülönbség a két olajfajta között - ami nem ösztönzött ilyen irányú fejlesztésre -, csak az idén ugrott fel 4,20-ra. Az amerikai cégek azért járnak elöl az átállásban, mert a Venezuelából, Mexikóból és Kanadából érkező importjuk legnagyobb része gyenge minőségű. A jövőben az elemzők szerint tovább nő az árkülönbség, mert az új olajmezőkről csak gyengébb minőségű nyersanyag termelhető ki.
Business Talks '24
Üzleti konferencia