Ferenc, Olívia
-4 °C
4 °C

A Pampers kémkedett a Magnum után

2001.09.03. 12:09
Az Unilever több tízmillió dolláros kártérítést követel, miután a Procter & Gamble elismerte, hogy kémkedett riválisánál. A P&G nyomozói kukákból szedték össze a bizalmas papírokat, de a vállalat vezetői állítják, hogy nem tudtak az ügyről.
A brit-holland Unilever húszmillió dolláros kártérítést követel, és lemondásra szólította fel a Procter & Gamble egyes vezetőit, miután az amerikai cég elismerte, hogy hónapokig folytatott ipari kémkedést riválisánál - közölték brit és amerikai lapok. Az Unilever azt is szükségesnek tartaná, hogy egy harmadik fél ellenőrizze, hogy a P&G nem használja fel a megszerzett információkat. Az Organics, a Sunsilk, a Dove, a Lipton és a Magnum gyártója közölte, hogy bíróságra viszi az ügyet, ha kéréseit nem teljesítik.

A kukánál jobb az iratmegsemmisítő

A felbérelt nyomozók az Unilever chicagói irodájának környékén található szemetesekben kutakodtak, ahonnan legalább nyolcvan dokumentumot vettek magukhoz. A sértett cég azt is állítja, hogy hajápolási részlegének központjában piackutatónak álcázott detektívek beszéltek alkalmazottaival, és így is bizalmas információkhoz jutottak.

A P&G vezetői nem tudtak semmiről?

A P&G (Pampers, Pantene, Vidal Sasoon, Head & Shoulders) nyilatkozatban közölte, hogy nem használja a megszerzett információkat. A cég vezetői azonnal leállíttatták a nyomozást, amint tudomást szereztek róla, a dokumentumokat visszaszolgáltatták az Unilevernek, és több, az ügyben felelősnek talált alkalmazottat már elbocsátottak.

A nagyfőnökök próbálják elsimítani az ügyet

John Pepper, a P&G elnöke Európába utazott, hogy személyesen próbálja rendezni a konfliktust Niall Fitzgeralddal, az Unilever vezérével. A tárgyalások péntekig nem vezettek eredményre, a megbeszélések kedden folytatódnak.

Mindenki kémkedik, főleg a nagyobbak

Az amerikai The Future Group kutatóintézet szerint a cégek hatvan százaléka kémkedik versenytársainál, és nagy részüknél bejáratott rendszer működik a bizalmas adatok megszerzésére. A kutatók szerint a tízmilliárd dollárnál nagyobb bevételt produkáló vállalatoknál az említett arány nyolcvan százaléknál is magasabb.