Befutottak a Nem Rózsaszín Szerszámok

2001.05.21. 10:24
Nem a szexualitásukat elfojtó vietnami veteránok a legfurcsább lakók az észak-amerikai kertvárosokban. Egy csapat unatkozó háziasszony kosárlabdaedzés után leült sörözni, és kitalálta, hogy ezentúl szerszámokat fog árulni sorstársaiknak, méghozzá két csatornán: lehet rendelni interneten vagy személyesen, a valamelyik cégtárs lakásában szervezett bulin. Az ötlet fényesen bevált.

Az otthon sok időt töltő, visszahúzódó, de vagyonos nőket célozza meg a Tomboy Tools Inc. nevű cég, amelyet Sue Wilson egy női kosarascsapat öt tagjával alapított. Mrs. Wilson maga végzi el a ház körüli javításokat, hasonlóan barátnőihez, akik korábban mindannyian szereztek üzleti tapasztalatokat. A két dolgot összetették, és már itt is az üzleti siker.

Áruljunk a buliban!

Egy edzés utáni sörözés során merült fel bennük, hogy miért nincsen olyan, szerszámokat árusító cég, amelyik otthon szervezett, házibuliba ojtott bemutatókon - úgynevezett sales partikon - ismertetné meg a termékeit az érdeklődő háziasszonyokkal. Alapítottak hát gyorsan egyet.

Készleteztek

Az alapötlet az volt, hogy a ház körüli munkákhoz szükséges alapfelszerelés-készleteket adjanak el az interneten, illetve a cég tagjainál vagy partnereinél rendezett házibulik során. Az első két termék egy alapcuccokat rejtő ládika, illetve egy öv, amelyben az öt leggyakrabban használt szerszám fér el.

Nem szeretik a szakboltokat

Ezek NEM rózsaszín szerszámok
Hogy miért döntöttek a cégalapítók az otthoni marketing mellett? A potenciális vevők ilyen környezetben bátrabban kérdeznek, mivel "a nők saját környezetükben kényelmesebben érzik magukat" - állítja Susan Lassiter-Lyons, a cég 35 éves igazgatója. Ott akartunk megjelenni, ahol a nők általában tartózkodnak, hiszen szerszámboltokban biztosan nem fordulnak meg sokszor - tette hozzá a cégvezető.

No Pink Tools

A Tomboy website-jának év eleji megindítása után az első hónapban már 4 ezer dollár értékű szerszámot adott el, a forgalom azóta havi 70 százalékkal emelkedik. A társaság maga nem gyártat szerszámokat, hanem más cégek termékei közül válogatja össze készleteit. A Tomboy Tools sikerében nagy része van a zseniális No Pink Tools, vagyis Ezek Nem Rózsaszín Szerszámok - szlogennek. A készletek vevői emiatt talpraesett, belevaló nőnek érezhetik magukat, aki valódi szerszámmal dolgozik, nem valamilyen Barbie-kellékkel. Az árusított termékek ugyanakkor kifejezetten nők számára készültek: a kalapács nyele például vékonyabb a megszokottnál.