Miklós
-7 °C
2 °C

A tőzsdén nem az igazság a lényeg

2003.07.01. 09:45
A tőzsdén is komoly szerepe van a pletykának, a zuhanyhíreknek, derült ki a Zürichi Egyetem felméréséből. Az alkuszokat olykor a híresztelés valóságtartalma sem érdekli, hanem csak az, hogy a többiek mit hisznek vagy nem hisznek el. A brókerek csaknem egyharmada önmagát jól értesültnek tartja.
A Zürichi Egyetem érdekes felmérést készített arról, hogy miként fejti ki hatását a piaci pletyka. A tanulmány megállapította, hogy a szárnyra kelt híresztelés valóságtartalma mellékes körülmény a folyamatban. Az alkuszok számára az a fontos, hogy szerintük a többiek mit hisznek és mit nem hisznek el.

Az mindegy is, igaz-e vagy sem

A Zürichi Egyetem 140 tőkepiaci szereplő megkérdezésével azt vizsgálta, hogy miként hat és miként befolyásolhatja egy szárnyra kelt híresztelés az árfolyamokat. A Reuters által ismertetett felmérésből kiderült, hogy a brókerek egyötödét egyáltalán nem érdekli, valósnak bizonyul-e a későbbiekben a szárnyra kelt pletyka.

Ez az jelenti, hogy az alkuszok abban a valóságtartalom vizsgálata nélkül is üzleti lehetőséget látnak. A válaszadók negyven százalékának véleménye szerint ez az üzleti lehetőség a pletyka elindulásának legfőbb oka, s a megkérdezettek hetven százaléka úgy véli, a pletyka elindítóján kívül a gyorsan reagálók is hatalmasat kaszálhatnak az értesülésen.

A csordaszellem befolyásolja a vásárlást

A brókerek a pletykára való reagálást leginkább a részvény árfolyamának mozgásától teszik függővé. A felmérésbe bevontak kétharmada úgy válaszolt, hogy abban az esetben is belekezdene a vásárlásba, ha a pletyka láthatóan már elkezdte kifejteni hatását - tipikus csordaszellem, jegyzik meg a tanulmány készítői.

"Egyáltalán nem érdekel, igaz-e a szárnyra kelt híresztelés, az a lényeg, hogy mit hisz a piac" - válaszolta erre az egyik üzletkötő. A pletyka villámgyorsan - akár percek alatt - elterjedhet a piacon, amiben nagy a szerepe annak, hogy az emberek 70 százaléka azonnal továbbadja az értesülést, amennyiben meg van győződve annak fontosságáról.

A legfontosabb közvetítő közegként a telefont, a személyes kontaktust és a hírszolgáltatókat jelölték meg. A felmérésbe bevontak 28 százaléka rendkívül jól értesültnek tartotta magát, azt állította, előfordult már, hogy az elsők között jutott a fülébe valamely pletyka. A rosszul értesültek közé mindössze 11 százalék sorolta magát.

Nászút ajándékba!

Esküvőt tervez? Tervezzen velünk, nyerjen wellness nászutat!

Pihenjen Szép kártyával!

Egy kis lazítás Önnek is jár! Íme a Szép kártya elfogadóhelyek.