A Frankfurter Allgemeine Zeitung októberben azt írta, hogy a tranzakció nem érinti a Plus külföldi egységeit. Úgy tudni, hogy a REWE is jelentkezett, de nem ajánlott annyit, mint az Edeka. Az utóbbi cég mintegy 1300 Netto nevű üzlete Németország ötödik legnagyobb kiskereskedelmi lánca; a Plus - 2900 egységgel - a harmadik.
Az 1867 óta működő, jelenleg 15 országban aktív Tengelmann - amely a magyar piacon az Obi tulajdonosaként is jelen van - évente körülbelül 25 milliárd eurós árbevételt könyvel el. Az Edeka 2006-ot 30,7 milliárdos forgalommal zárta.
A Plus és a Netto együttes bevétele tavaly meghaladta a 11 milliárd eurót. Az Edeka nyilván fejleszteni fogja a Plus hálózatot, amelynek a bevétele az elmúlt üzleti évben jelentősen csökkent, miközben a versenytársak (Penny, Aldi, Lidl) egyre jobban szerepelnek. Szakértők szerint a két lánc összekapcsolása megkönnyíti a beszerzéseket; ez közvetve erősítheti a Plust, amely elég sokat veszített a nem élelmiszer jellegű áruk kínálatának a növelésekor.
A Tengelmann és az Edeka abban is megegyezett, hogy mind a Plus, mind a Netto megőrzi a nevét, s a két lánc együttesen évente további 300-zal növeli az egységek számát. Várható, hogy a Plus online üzletágára is költenek, mert az ígéretesen indult.
A Die Welt májusban még azt írta, hogy a Plus forgalma 8,6 százalékkal, több mint 9 milliárd euróra emelkedett, s ezzel megelőzte a Penny áruházláncot. A siker ellenére távozott Michael Hürter, Németország harmadik legnagyobb diszkontláncának a vezetője.
Helyére Alfred Glander eddigi marketingigazgatót nevezték ki. A vezetőváltás okáról az anyacég Tengelmann szóvivője nem kívánt nyilatkozni. A Handelsblatt információi szerint a vezetőváltás a Tengelmann menedzsmentjét is meglepte. A Tengelmann egyébként az év közepén jelentette be, hogy spanyolországi Plus láncát eladja a Carrefournak, mert nem volt elég jövedelmező.