Tarolt a Cayenne
A 2003/04-es üzleti év első felében a Porsche 32 514 gépjárművet értékesített, mindenekelőtt a Cayenne luxus terepjárónak volt nagy sikere. A 911-es és a Boxster autókból viszont 26 illetve 44 százalékkal kevesebb fogyott. A Porsche adózott eredménye 17 százalékkal 120 millió euróra emelkedett. Adózás előtti profitja 13,8 százalékkal nőtt, 211,3 millió euróra. Ami viszont az osztalékot illeti, a részvényesek nem várnak nagy ugrást, a profit legnagyobb része a vállalatnál marad.
Hibridben gondolkodnak
A cégelnök elmondta azt is, hogy egy újabb, negyedik modell gyártásáról csak a jövő évben várható döntés. Szakmai berkekben arról beszélnek, hogy ez egy négyajtós sportautó lesz. Wiedeking szólt arról is, hogy a Porsche egy hibrid technológián alapuló - benzinnel és árammal működő - autó gyártását fontolgatja, a széndioxid-kibocsátás csökkentése végett. A hibrid Porsche autók számára azonban még nem érett meg az idő. A hibridautók különösen a Porsche legnagyobb piacán, az Egyesült Államokban mind népszerűbbek. A Porsche elsősorban a könnyű, de erős benzinüzemű sportautók piacán vívott ki magának tekintélyt.
A stuttgarti központú autógyár a Cayenne terepjárók legutóbbi visszahívásaiért a beszállítókat tette felelőssé. - A beszállítók megváltoztatták a (gyártási) folyamatokat anélkül, hogy arról a Porschet előre tájékoztatták volna. Az alkatrészek 80 százaléka külső beszállítóktól származik, és csupán 20 százaléka készül házon belül. - Nagyon komolyan vesszük a csúcsminőséget és reagálni fogunk erre.
A Porsche hétfő délelőtt 563,0 euró volt a frankfurti értéktőzsdén, 0,18 százalékkal olcsóbb a pénteki, 564,0 eurós zárónál. A részvény 568,80 eurón nyitott. Az év eleje óta 20,04 százalékot erősödött, és 570,0-431,50 euró között mozgott.