Tovább tarolnak a valóságshow-k

2003.01.29. 10:48
Továbbra is tarolnak a nézőkért vívott versenyben a reality műsorok Angliában és az USA-ban. Csak január elsejétől 16 teljesen új valóságshow-t vettek fel műsoraik közé az angol és amerikai televíziós csatornák - derül ki a MediaGuardian internetes szakportál elemző cikkéből.
Egyelőre persze megoszlanak a vélemények arról, hogy a műfaj túladagolása mennyire tudja majd lekötni a nézők figyelmét 2003-ban, az indulásnál leszűrhető jelek ugyanis vegyesek. Az mindenesetre biztosnak tűnik, hogy az év nagy sikereit a fodrászszalonokban és a night clubokban elrejtett kamerák oszthatják meg a nézőkkel. Peter Bazalgette, a Big Brother producercége, az Endemol elnöke szerint óriási jövő előtt állnak a reality műsorok.

American Idol
A vezető amerikai valóságshow jelenleg a Foxon sugárzott American Idol. A második széria múlt héten kezdődő adásait 27 millióan nézték. Ez minden idők legmagasabb nézőszáma a szórakoztató műsorok tekintetében. A másik amerikai sikershow-ban, az ABC-n vetített Bachelorette-ben nők választanak potenciális partnert 25 jelentkezőből. A CBS Sztárkeresője az American Idolhoz hasonló.

A Channel 4 valóságshow-ja, a Wife Swap (Szerepcsere), amelyben házaspárok női tagjai kerülnek új szerepbe, kirobbanó sikert hozott a csatornának: az év első két hetében több mint ötmillióan látták a műsort.

Az adó másik reality show-ját, a The Salont (A szalon) 1,6 millióan nézték. A szalont a holland Endemol készítette. A BBC 2 Five Things I Hate About You (Öt dolog, ami miatt utállak téged) című műsorban szereplő párok megnevezik egymás hibáit, amelyekre később terhelő bizonyítékokat kell hogy keressenek. A Channel 5 Swag című reality műsorában a résztvevőket arra csábítják, hogy szabálysértéseket kövessenek el, a műsor pedig nyomon követi azok kivitelezését.