Nem szabad a gyors autók sebességét hirdetni?
A reklámfotókon az elmosódó utcai fények és lassításra szólító közlekedési táblák mellett többek között a "Bírod a száguldást? Jól tűröd az izgalmat?" feliratok szerepeltek. Az ASA azt is kifogásolja, hogy a cég a 7 másodperces gyorsulással és 130 mérföldes (210 km/h) maximális sebességgel büszkélkedő modelljét, illetve "pokoli motorját" hirdeti.
A képeken a kocsik mozdulatlanok
A gyár szerint azonban az MG sportkocsik vásárlóinak szemében az autók egyik legfontosabb tulajdonsága a teljesítményük. Másrészt, mondják, tisztában vannak a gyors vezetés veszélyeivel, épp ezért a reklámokban nem is szerepelnek száguldó autókat ábrázoló fotók, csak műteremben, álló kocsikról készített felvételek. A hatóság ennek ellenére arra kéri a reklámozót, hogy változtasson a hirdetésen.
Gyanús VW-csomag
A legfrissebb brit VW-kampány sem sikerült sokkal szerencsésebbre. A cég a Sharan SL reklámkampányában 175 ezer levelet küldött szét Nagy-Britanniában. Az A4-es barna borítékon a VW-logó fölött a "Suspicious package" ("gyanús csomag") felirat díszelgett.
Érdeklődés helyett rémület
Mindez nem is lett volna talán baj, de a levelek alig néhány órával a Valódi IRA pénteki londoni bombamerénylete után kerültek a postaládákba. Ezek után persze a legtöbben megijedtek a csomagtól, volt, aki a tűzoltókat is kihívta, mert levélbombára gyanakodott.
A cég közölte, hogy a csomagokkal pusztán az emberek figyelmét akarták felkelteni. A Volkswagen sajnálja a szerencsétlen egybeesését, és elnézést kér az esetleges kellemetlenségekért - áll a cég nyilatkozatában.