Miklós
-7 °C
2 °C

Autóreklám levélbombában

2001.08.08. 12:24
A sportkocsikat gyártó brit MG-t a reklámhatóság azért szólította fel kampányának leállítására, mert a hirdetések "nagy hangsúlyt fektetnek" a kocsik sebességére. A példátlan eset megzavarhatta a Volkswagen stratégáinak fejét, a cég ugyanis - önmagát népszerűsítendő - alig pár órával a Valódi IRA londoni bombamerénylete után "gyanús csomagot" küldött 175 ezer háztartásba.
A brit Advertising Standards Authority (ASA) reklámhatóság felszólította az MG autógyárat, hogy állítsa le vagy változtassa meg legújabb reklámkampányát, mert abban a cég "túl nagy hangsúlyt fektet a sebességre" - közölte a BBC. Az ASA szerint az MG új, Z-szériájának "direct mailben" és újságokban megjelenő reklámja veszélyes vezetésre ösztökélheti az olvasókat.

Nem szabad a gyors autók sebességét hirdetni?

A reklámfotókon az elmosódó utcai fények és lassításra szólító közlekedési táblák mellett többek között a "Bírod a száguldást? Jól tűröd az izgalmat?" feliratok szerepeltek. Az ASA azt is kifogásolja, hogy a cég a 7 másodperces gyorsulással és 130 mérföldes (210 km/h) maximális sebességgel büszkélkedő modelljét, illetve "pokoli motorját" hirdeti.

A képeken a kocsik mozdulatlanok

A gyár szerint azonban az MG sportkocsik vásárlóinak szemében az autók egyik legfontosabb tulajdonsága a teljesítményük. Másrészt, mondják, tisztában vannak a gyors vezetés veszélyeivel, épp ezért a reklámokban nem is szerepelnek száguldó autókat ábrázoló fotók, csak műteremben, álló kocsikról készített felvételek. A hatóság ennek ellenére arra kéri a reklámozót, hogy változtasson a hirdetésen.

Gyanús VW-csomag

A legfrissebb brit VW-kampány sem sikerült sokkal szerencsésebbre. A cég a Sharan SL reklámkampányában 175 ezer levelet küldött szét Nagy-Britanniában. Az A4-es barna borítékon a VW-logó fölött a "Suspicious package" ("gyanús csomag") felirat díszelgett.

Érdeklődés helyett rémület

Mindez nem is lett volna talán baj, de a levelek alig néhány órával a Valódi IRA pénteki londoni bombamerénylete után kerültek a postaládákba. Ezek után persze a legtöbben megijedtek a csomagtól, volt, aki a tűzoltókat is kihívta, mert levélbombára gyanakodott.

A cég közölte, hogy a csomagokkal pusztán az emberek figyelmét akarták felkelteni. A Volkswagen sajnálja a szerencsétlen egybeesését, és elnézést kér az esetleges kellemetlenségekért - áll a cég nyilatkozatában.