Tomás Sarluska, a közlekedési tárca szóvivője lapunknak nyilatkozva megerősítette a lap korábbi értesülését, hogy a két repülőteret ez év végéig magánkézbe kívánják adni. A rövidesen kiírni tervezett tenderben bizonyosan részt vesz a Bécs melletti schwechati repülőtér üzemeltetője, továbbá a pozsonyi helyszínt tavaly óta közvetlen járatok indítására használó Austrian Airlines légitársaság, amely az ügy érdekében az Erste Bankkal és a Bauholding Strabag társasággal szövetkezik. -
Ha megszereznénk a repülőteret, akkor elhalaszthatnánk a harmadik leszállópálya megépítését - mondta Herbert Kaufmann, a bécsi légikikötő igazgatója. A hírek szerint a pozsonyi repülőtér iránt a londoni, a majna-frankfurti, a párizsi és a cseh légikikötő üzemeltetői is érdeklődnek.
Az egyelőre nem szivárgott ki, hogy a Dzurinda-kabinet mekkora bevételt vár a két létesítmény magánosításából. Szlovákiában Pozsony és Kassa mellett a Magas-Tátra fővárosának számító Poprádon, Pöstyén fürdővárosban, a Besztercebánya melletti Szliácson és Zsolnán van működő repülőtér. A pozsonyi repülőtér 2007-ig komoly kapacitásbővítésen és rekonstrukción esik át, de az idén is több mint 1 millió utassal számol a tavalyi 894 ezer utas után. A német Lufthansa bejelentette, hogy e héttől a jelenlegi napi kettőről háromra növeli a Pozsony és München között közlekedő gépek számát. Bernd Hahn, a Lufthansa cseh és szlovák igazgatója közölte: a későbbiekben Bécs-Schwechatról mind több utast szeretnének átirányítani a szlovák főváros légikikötőjébe.