A repülős cégek közvetlen pénzügyi segélyre, olcsó hitelekre és adókönnyítésekre számítanak, ezen kívül el szeretnék érni, hogy a terrorista támadással kapcsolatos perekben a kormány vállaja át helyettük a biztosítási felelősséget.
Miért éppen a repülők?
Emlékezetes, hogy a Kongresszus szombaton visszadobott egy olyan javaslatot, amely 2,5 milliárd dollár azonnali segélyt és 12,5 milliárdnyi hitelgaranciát nyújtott volna a légitársaságoknak. Az elutasítást azzal indokolták, hogy milyen alapon emelnének ki egyetlen iparágat a sok közül, melyeket negatívan érintettek az események.
Napi 30 milliót bukik a Continental
Gordon Bethune, a Continental elnöke szerint cége segély nélkül októberre csődbe megy. A vállalat 12 ezer dolgozóját bocsátja el, mivel a menetrendhez képest feleannyi járattal és 55 százalékos kihasználtsággal napi 30 millió dollárt veszít. A kilenc legnagyobb amerikai perülős cég napi kiesett bevételét John Heimlich, a Légiközlekedési Szövetség igazgatója 100 és 250 millió dollár közé teszi.
A Delta Airlines célja, hogy péntekre az ilyenkor szokásos járatmennyiség háromnegyedét elindíthassa. A United, a Nothwest és az American Airlines 80 százalékot szeretnének elérni. A Midway a múlt héten csődbe ment.
Vegyenek vissza, mielőtt kérnek
Az események nem hatották meg annyira Fritz Hollings-t, a Szenátus Kereskedelmi Bizottságának elnökét, aki kijelentette, hogy a segélyért való folyamodás előtt a nagy légitársaságok csökkenthetnék vezetőik hatalmas fizetését és feladhatnák a komoly repterek "monopolisztikus ellenőrzésével". "A légitársaságok már jóval a támadások előtt azt mondták, hogy csődhelyzetben vannak, miközben menedzsereiknek 120 millió dolláros javadalmazást adtak".