A kérdés, hogy visszamenőleg kell-e büntetést fizetnie a Ryanairnek ezért, továbbá azért, amiért a vallon kormány ezenkívül hozzájárul a légitársaság üzemeltetési költségeihez is. A szankcióról egyelőre folyik a vita, döntés a hónap végén várható.
A riválisok panaszkodtak
Az eljárást a brüsszeli Zaventem repülőteret használó társaságok kezdeményezték, amelyek forgalmát érzékenyen csökkenti az 50 kilométerre lévő reptér sajátos működése. A bizottság elvi döntése nemcsak az ír cég belga szerződését érinti, hanem egy sor, például Franciaországban kapott engedélyét is, továbbá az éppen tárgyalás alatt lévő újakat, valamint a többi fapados légitársaság hasonló konstrukcióban kötött szerződését is.
A Ryanair el tudná fogadni büntetésként, hogy korlátozzák a charleroi-i engedélyt öt évre, de a költségek megemelésébe nem egyezne bele, inkább fontolóra veszi a távozást. A hírre a cég részvényének árfolyama pénteken 5 százalékot zuhant, majd amikor kiderült, hogy nem eszik ilyen forrón a kását, a veszteség egy százalékra zsugorodott.