Az előfizetőknek egy évre 30, két évre pedig 50 dollárt kell kipengetniük. Talbot azt reméli, hogy év végéig naponta 250-300 előfizetőt szereznek.
Áprilisban prémiumszolgáltatás indult
Az online hirdetési piac összeszakadása miatt a Salon már idén áprilisban részben visszatért az előfizetéses modellhez. Fizetős prémiumszolgáltatása félév alatt 15500 előfizetőt vonzott. A Salon vezetése egyébként már áprilisban közölte, hogy fokozatosan egyre több tartalmat tesznek előfizetőssé.
Fizessetek, vagy meghalunk!
A Salon életmentő stratégiájának sikerében továbbra is sokan kételkednek, a társaság azonban némi időt nyert, ugyanis idén két körben sikerült 3,25 millió dollárt szerznie.
Ennek ellenére a Salon utolsó reménye, hogy sikerül neki az, ami eddig egyetlen hasonló méretű online médiacégnek sem, vagyis el tudja fogadtatni olvasóival, hogy fizetniük kell.
A szex mellett a pénzügyi információ is sokkal kelendőbb portéka az interneten, mint a szellemesen, szépirodalmihoz közelítő stílben megírt újságcikk, de például a Wall Street Journal Online-nak, az egyetlen médiaszájtnak, melynek bejött az előfizetős modell, 4 évbe telt, hogy összeszedjen 540 ezer előfizetőt.
Elveszett illúziók
"A korai időkben azt gondoltuk, hogy szó szerint többszáz olyan szájt lesz, mint a Salon" - vallotta meg június közepén a Wired Newsnak David Talbot, aki mára feladta álmát, hogy az online média versenyre kelhet a hagyományos médiával.
Idealizmusából azonban még maradhatott bőven, ugyanis abban bízik, hogy a lojális olvasók, mivel tudják, hogy a Salon nélkül az amerikai kultúra szegényebb lenne, meghozzák a maguk anyagi áldozatát a gazdasági racionalitásnak a lap fennmaradása érdekében.