Fizessetek vagy meghalunk!

2001.10.03. 10:12
Az utolsó független online magazin, a Salon vezetése a csökkenő hirdetésbevételek miatt úgy döntött, hogy szerdától fizetőssé teszi hír- és politika oldalának tartalmát. A korábban megjelent írások, valamint a hírügynökségektől kapott cikkek természetesen továbbra is ingyen és bérmentve olvashatók.
David Talbot, a hat éve működő kaliforniai magazin alapító-főszerkesztője a The New York Timesnak nyilatkozva elmondta, a jövő évi 7,5 millió dolláros költségvetés felét már előfizetői díjakból szeretnék előteremteni.

Az előfizetőknek egy évre 30, két évre pedig 50 dollárt kell kipengetniük. Talbot azt reméli, hogy év végéig naponta 250-300 előfizetőt szereznek.

Áprilisban prémiumszolgáltatás indult

Az online hirdetési piac összeszakadása miatt a Salon már idén áprilisban részben visszatért az előfizetéses modellhez. Fizetős prémiumszolgáltatása félév alatt 15500 előfizetőt vonzott. A Salon vezetése egyébként már áprilisban közölte, hogy fokozatosan egyre több tartalmat tesznek előfizetőssé.

Fizessetek, vagy meghalunk!

A Salon életmentő stratégiájának sikerében továbbra is sokan kételkednek, a társaság azonban némi időt nyert, ugyanis idén két körben sikerült 3,25 millió dollárt szerznie.

Ennek ellenére a Salon utolsó reménye, hogy sikerül neki az, ami eddig egyetlen hasonló méretű online médiacégnek sem, vagyis el tudja fogadtatni olvasóival, hogy fizetniük kell.

A szex mellett a pénzügyi információ is sokkal kelendőbb portéka az interneten, mint a szellemesen, szépirodalmihoz közelítő stílben megírt újságcikk, de például a Wall Street Journal Online-nak, az egyetlen médiaszájtnak, melynek bejött az előfizetős modell, 4 évbe telt, hogy összeszedjen 540 ezer előfizetőt.

Elveszett illúziók

"A korai időkben azt gondoltuk, hogy szó szerint többszáz olyan szájt lesz, mint a Salon" - vallotta meg június közepén a Wired Newsnak David Talbot, aki mára feladta álmát, hogy az online média versenyre kelhet a hagyományos médiával.

Idealizmusából azonban még maradhatott bőven, ugyanis abban bízik, hogy a lojális olvasók, mivel tudják, hogy a Salon nélkül az amerikai kultúra szegényebb lenne, meghozzák a maguk anyagi áldozatát a gazdasági racionalitásnak a lap fennmaradása érdekében.