Amerikába tart a Saxoo

2006.03.21. 08:10
A Saxoo London márkanév alatt felső középkategóriás férfiruházati termékeket gyártó és forgalmazó, magyar tulajdonban lévő CWC London Kft. idén tavaszra ígérte környező országokban létrehozandó franchise-lánca kiépítésének kezdetét, ám a terjeszkedés csúszik.

Tavaly nyáron derült fény arra, hogy a Saxoo London márkanevet futtató, magyar kézben lévő CWC London Kft. nemzetközi franchise-hálózat kiépítésén dolgozik. A felső középkategóriás férfiruházati termékeket gyártó és értékesítő vállalkozás vezetése akkor elsősorban a környező országokat jelölte meg terjeszkedési területként, ma már azonban az Egyesült Államokban is keresnek partnereket, igaz, az első amerikai bolt megnyitásáig kedvező esetben is legalább egy évnek el kell még telnie – tájékoztatta a Napi Gazdaságot Gulyás Krisztina, a cég marketingigazgatója. Szándékaik szerint olyan partnert keresnek, amely egyszerre több üzletet vagy márkaképviseletet tudna nyitni.

A tavaly nyári bejelentéskor a cég vezetői úgy nyilatkoztak, hogy idén tavasszal kívánják lerakni az alapokat, addig a munkálatok előkészítése folyik. Jelenleg úgy tűnik, hogy a hálózat felállítása valamelyest késik, a mostani tervek szerint ősszel tennék meg az első lépéseket. A fejlődés első eredményei Szlovákiában – itt már három márkabolt működik –, Csehországban és Ausztriában lesznek láthatóak. Emellett egy üzlet Dubaiban is van már, és itt is továbbiakat akarnak kialakítani, ám ahogy az előbbi esetekben, úgy ez is nagyban függ a helyi partnerektől.

Az egyre élesedő konkurenciaharc jelenleg még talán az említetteknél is jobban leköti a társaság vezetőinek figyelmét. Az elmúlt időszakban komoly versenytársnak számító Zara és a H&M is megjelent a magyar piacon. Ennek következménye az, hogy az elmúlt évben leginkább csak stagnált a cég árbevétele. Az elmúlt évre 870 millió forint forgalmat terveztek – a 2004. évi 852 millió után –, amit sikerült elérniük. A folyó évre is hasonló, 900 millió forint körüli forgalomra számítanak. Az egyre élesedő versenyben elsősorban azzal tudják és kívánják felvenni a versenyt, hogy az új kollekciók „ütősek” lesznek, és elsősorban az eladhatóságra koncentrálnak. A több lábon állást segítené az is, hogy idővel női és gyerekruházati termékekkel is megjelennének a piacon.