A Sony Pictures fiktív filmkritikusa

2001.08.14. 16:05
A Sony Pictures egy Oregon állambeli bíróságon ünnepélyesen megígérte, hogy többé nem hazudik a tévéreklámokban, és 25 ezer dollárt fizet minden egyes megtévesztett mozilátogatónak.
Az Oregon állambeli Marion megyei kerületi bíróságon a Sony Pictures hétfőn ünnepélyesen ígéretet tett arra, hogy a jövőben filmjei promóciós anyagaiban nem használ részleteket fiktív filmkritikusok fiktív kritikából.

Ha a stúdió megsérti a megállapodást, 25 ezer dollárig terjedő kártérítést fizet azoknak a mozilátogatóknak, akiket kamubeszámolók bírnak rá visszatekintve nézhetetlen filmek megtekintésére. Egyébként két mozilátogató már perli a Sony-t amiatt, hogy csaló hirdetések miatt jegyet váltottak rossz filmekre.

David Manning, a marketing-osztály nemlétező filmkritikusa

A botrány akkor robbant ki, amikor kiderült, hogy a Sony marketing-osztályán szinte házikritikusnak számító David Manning valójában nem létező személy. A cég a bűnös alkalmazottakat felfüggesztette állásukból.

Az eset nyilvánosságra kerülése óta több stúdió, köztük a 20th Century Fox, az Artisan Entertainment és az Universal Pictures is elismerte, hogy tévéreklámjaiban színészeket és alkalmazottakat szerepeltetett a műalkotást magasztaló nézők szerepében.

Betelt a pohár, mondja az államügyész szóvivője

"Ez alapvető megsértése fogyasztóvédelmi törvényeinknek, és azt gondoljuk, valóban túlmentek egy hartáron. Mindig tudtuk, hogy túloznak, de az, hogy fabrikáljanak valakit, túlmegy minden határon" - dohogott az oregoni államügyész szóvivője.

A Sony marketingtevékenységét más államokban is vizsgálják, Oregonban azonban a megállapodással lezárult a vizsgálat.