Ha a stúdió megsérti a megállapodást, 25 ezer dollárig terjedő kártérítést fizet azoknak a mozilátogatóknak, akiket kamubeszámolók bírnak rá visszatekintve nézhetetlen filmek megtekintésére. Egyébként két mozilátogató már perli a Sony-t amiatt, hogy csaló hirdetések miatt jegyet váltottak rossz filmekre.
David Manning, a marketing-osztály nemlétező filmkritikusa
A botrány akkor robbant ki, amikor kiderült, hogy a Sony marketing-osztályán szinte házikritikusnak számító David Manning valójában nem létező személy. A cég a bűnös alkalmazottakat felfüggesztette állásukból.
Az eset nyilvánosságra kerülése óta több stúdió, köztük a 20th Century Fox, az Artisan Entertainment és az Universal Pictures is elismerte, hogy tévéreklámjaiban színészeket és alkalmazottakat szerepeltetett a műalkotást magasztaló nézők szerepében.
Betelt a pohár, mondja az államügyész szóvivője
"Ez alapvető megsértése fogyasztóvédelmi törvényeinknek, és azt gondoljuk, valóban túlmentek egy hartáron. Mindig tudtuk, hogy túloznak, de az, hogy fabrikáljanak valakit, túlmegy minden határon" - dohogott az oregoni államügyész szóvivője.
A Sony marketingtevékenységét más államokban is vizsgálják, Oregonban azonban a megállapodással lezárult a vizsgálat.