Keletre tartanak a nagy sörgyártók

2002.07.11. 10:57
A Közép-és Kelet-Európában érdekelt söripari vállalatok számára a múlt havi labdarúgó világbajnokság csalódást jelentett, hiszen a térség egyetlen csapata sem jutott tovább a csoportmérkőzéseken; így viszont csak a hosszú, forró nyárban bízhatnak - vélik a Reuters ágazati elemzői.
Csehországban az elmúlt évben például fejenként 156 literes szinten stagnált az 1997-ben még 162 literes évi fogyasztás; Magyarországon ugyanakkor 2,6 százalékkal, fejenként alig több mint 70 literes szintre való csökkenést regisztráltrak.

Vodka helyett sör

Egishigede!
Az egy évtizede még inkább vodkázgató lengyelek sörfogyasztása viszont jelentősen megugrott; a 38 milliós ország tavalyi 24 millió hektoliteres fogyasztása közel kétszerese a 90-es évek elején mért szintnek.

A 23 milliós Romániában a sörgyártók remek üzleti lehetőséget látnak: a fogyasztás az előrejelzések szerint a 2000. évi 12,4 millió hektoliterről 2004-re 13,2 millió, 2008-ra pedig már 14,5 millió hektoliterre nőhet.

Kína vedel

A többek között a Stella Artois márkájáról ismert belga Interbrew keleti terjeszkedési politikájába ma már Kína is belefér: a legújabb akvizíció keretében 24 százalékos tulajdonhányadot vásárolt a privatizációs akcióba vont Zhujiang Breweryben.