Átveri a fogyasztókat a Tesco?

2004.11.03. 07:33
A fogyasztókat félrevezető "árcsökkentési" akciókkal vádolja a konkurencia a legnagyobb brit élelmiszer-kiskereskedelmi láncot. A The Sunday Times beszámolója szerint a legszélsőségesebb esetek a Tesco szeszesital-értékesítésében fordulnak elő.
A fogyasztókat félrevezető "árcsökkentési" akciókkal vádolja a konkurencia a legnagyobb brit élelmiszer-kiskereskedelmi láncot, a Tescót, amely a riválisok szerint előbb meredeken megemeli egyes termékek árait, aztán "féláras" akciókban visszacsökkenti az eredeti szintre.

Ugyanannyi a félár

A The Sunday Times beszámolója szerint a legszélsőségesebb esetek a Tesco szeszesital-értékesítésében fordulnak elő. Szeptember elején az áruházlánc például 11,98 fontról 24,99 fontra (9 ezer forintra) emelte egy karton - vagyis 24, egyenként 3,3 decis doboz - Carlsberg sör árát, hogy aztán a múlt héten ugyanezt 12,48 fontra csökkentse vissza, "félárú" kiárusításként meghirdetve az akciót.

Az egyik legnagyobb rivális, az amerikai Wal-Mart tulajdonában lévő Asda lánc végig 10,98 fontért kínálta ugyanezt a sörfélét azonos kiszerelésben. A Tesco ezt a vásárlócsalogató ártaktikát a brit lap szerint legalább fél tucat sörfajtával eljátszotta. A The Sunday Times már korábban megírta azt is, hogy a Tesco - miközben összesen 30 millió font értékű árcsökkentést jelentett be - legkeresettebb termékei közül több száznak az árát emelte egyetlen hét alatt.

A riválisok szerint a Tesco az alacsony forgalmú cikkek árcsökkentésével és a kurrens termékek egyidejű drágításával többet szedett be, mint a meghirdetett árcsökkentés összege. A Tesco az idei évre kétmilliárd font - több mint napi ötmillió font - adó előtti profitot jelzett előre. A cégnek jelenleg 1878 szupermarketje van Nagy-Britanniában, és a teljes brit élelmiszer-kiskereskedelmi forgalom csaknem hetedét tudhatja magáénak.