A gőzmozdony, mint befektetési tanácsadó

2001.12.03. 12:47
Annyira jól sikerült egy skót pénzügyi tanácsadó cég kampánya, hogy a feltüzelt ügyfelek kis híján káoszba taszították az egyébként decens vállalkozást. Az Aberdeen Asset Management (AAM) eredetileg egy olyan befektetési alapot próbált népszerűsíteni, amelybe a szülők gyermekük számára tesznek be pénzt, ám vesztére a Thomas, a Mozdony című animációs filmsorozat kazettáját ígérte minden betelefonálónak.
Nem várt, mondhatni elsöprő sikert aratott a konzervatív pénzügyi cég remek marketing trükkje, miszerint elegendő a telefonos érdeklődés ahhoz, hogy a potenciális ügyfél ingyen kapjon egy 'Thomas, a Mozdony'-kazettát. Az Index Fogyasztói Lélek Búvárcsoportja szerint ingyen karácsonyi ajándékra aspirálhatott az a negyvenezer apuka és anyuka, aki az akció meghirdetése utáni hónapban telefont ragadott.

A gőzmozdony, mint befektetési tanácsadó

Thomast azért vetették be, hogy 'gyermekarcúbbá' tegyék előtakarékossági kampányukat. A szülőket és nagyszülőket ugyanis arra szeretnék rávenni, hogy kicsiny gyermekük nevében havi rendszerességgel vegyék meg 3 befektetési alap valamelyikének jegyeit. A gyermek így érettségire zsíros bankszámlát kaphat ajándékba semmire sem jó aranyláncok és Rolex-órák helyett.

Cuki, de szuicid

A mozdonytestű és emberarcú Thomas nem csak a technofetisisztákat bűvölte el, az animációs sorozat - az eredeti verzióban Thomas magyar hangja Ringo Starr - az angolszász gyermekek Mekk Mestere. Bár nálunk is népszerű, megítélése közel sem egységes, egy újlipótvárosi interenetes cégvezető például úgy jellemezte, hogy 'még a Varjúdombi meséknél is rosszabb, mert hiába mosolyognak a mozdonyok, olyan az arckifejezésük, mintha a következő pillanatban a fejükhöz akarnák szorítani a pisztolyt.'

Előre menekülnek

Egy befektetési cégnél létkérdés a megbízhatóság, ezért az AAM nem fújhatta le a kampányt az extrém érdeklődésre tekintettel. A meglepett pénzügyesek kénytelenek voltak megduplázni raktáruk személyzetét. Az épületben korábban legfeljebb néhány pénzügyi jelentést tároltak.

Egy skót lap szerint a raktár szó szerint dugig megtelt videokazettákkal. 'Már be sem férünk az ajtón' - panaszkodott Margaret Gray, az AAM alkalmazottja. 'Álmunkban sem számítottunk ilyen reakcióra, így nincs mit tenni, megfeszülünk, hogy bírjunk a tempót' - tette hozzá.

Az AAM a jelek szerint úgy gondolta, hogy félmegoldásnál nem érdemes megállni, ezért most még egy kazettát ígér azoknak, akik befizetik az első részletet a befektetési alapba.