Ambrus
-7 °C
3 °C

Tízmillió autót adtak el Európában idén

2004.09.14. 10:51
A dél-koreai autógyártók jelentősen növelték eladásaikat, ám az európai piacnak csak egy kis részét tudhatják magukénak. A piacvezető Volkswagen közel tízszázalékos forgalomcsökkenést szenvedett el, de kevesen vitték a Mercedeseket is.
Míg a dél-koreai gyártók augusztusban is lendületesen növelték nyugat-európai eladásaikat, addig a Volkswagen-csoporton belül csak a Skodákból, a DaimlerChrysler márkái közül pedig a legkisebbekből, a Smartokból fogyott több, mint egy évvel korábban.

Trió

A legfrissebb, előzetes iparági adatok szerint a nyugat-európai piacon augusztusban az egy évvel korábbinál 0,8 százalékkal kevesebb, 774,8 ezer gépkocsi kelt el, az első nyolc hónapban összesen ily módon 1,8 százalékkal nőtt az értékesítés a bázisidőszakhoz képest, s összesen 9,84 millió új autó talált gazdára.

A dél-koreai trió - Hyundai, Kia, Daewoo - folytatták offenzívájukat, eladásaikat közel harmadával 38 ezerre tornázták fel. Közöttük is főként a Kia robbantott: a 10,8 ezer autó több mint ötven százalékos növekedést jelent.

A lendület impozáns, de a trónon továbbra is a Volkswagen-csoport ül, bár eladásai augusztusban 8,2 százalékkal 150 ezer alá csökkentek. A "népautók" produkálták a legnagyobb, 13 százalék feletti visszaesést, miközben a Skodákból 3,5 százalékkal több kelt el, mint egy évvel korábban.

Rossz hónap

Az augusztus különösen rosszul sikerült a DaimlerChrysler számára: 13,3 százalékkal estek vissza az eladásai, a Mercedesekből 16,6 százalékkal fogyott kevesebb, s ha a Smartokból nem fogyott volna hét százalékkal több, a német-amerikai csoport forgalomzuhanása közel 17 százalékra rúgna. A Ford és a francia PSA eladásai több mint két, a FIAT forgalma három százalékkal csökkent, miközben a Renault öt százalékos többletet ért el. A General Motors feleekkora ütemben növelte eladásait, a BMW-csoport 4,4 százalékot produkált.

A japán gyártók összesítve 1,5 százalékkal 105,6 ezer darabra növelték értékesítéseiket, ám az egyes márkákat tekintve igen nagy a szóródás. A Mazda és a Honda bőven tíz százalék feletti növekedést produkált, míg a Mitsubishi hasonló nagyságú visszaesést szenvedett el. A vesztesek között volt a Suzuki is, öt százalékkal.