Business Talks '24
Üzleti konferencia
A Visa kiütötte a MasterCardot a futball-világbajnokság főszponzori pozíciójából. A két kártyatársaság tavaly óta versengett, ki legyen az emberek százmillióit érdeklő sportesemény fő támogatója. Eddig a MasterCard volt a nyerő, 1990 óta az ő logójuk jelent meg a világbajnokság plakátjain, a stadionokban, a reklámokban.
A következő két focivébén, a 2010-esen és 2014-esen a Visa emlémáit láthatjuk majd - írja a BBC Online. Ezért a kártyatársaság 170 millió dollárt, vagyis több mint 31 milliárd forintot fizet.
A MasterCard nem adta könnyen, hogy elesik egy ilyen lehetőségtől. Amikor a FIFA elkezdte a tárgyalásokat a rivális társasággal, a MasterCard bírósághoz fordult. Tavaly decemberben meg is nyerték az ügyben indított pert, ennek következtében most a Nemzetközi Labdarúgó-szövetségnek 90 millió dollárnyi fájdalomdíjat kellett fizetnie nekik.
A megegyezés után a MasterCard kijelentette, nem akar többet együtt dolgozni a FIFA-val. A szerződésük értéke egyébként 180 millió dollár értékű volt, vagyis a Visával kötött megállapodás 10 millió dollárral kevesebb - ismerte el Joseph Blatter, a FIFA elnöke.
A Wall Street Journal szerint azért kiemekedően fontos esemény a futball-világbajnokság szponzorálása, mert ezen keresztül több százmillió embert tudnak elérni a fejlődő országokban, például a focilázban égő Latin-Amerikában.
A világbajnokság elvesztése fájdalmas lehet a MasterCardnak, mert ezek után egyetlen jelentős sporteseményen sem főszponzor. A Visáé az olimpia és az amerikai futballbajnokság is.
Business Talks '24
Üzleti konferencia