Bordeaux villamoshálózatát újabb 2,6 kilométerrel toldotta meg az Alstom, a most üzembe helyezett szakasszal tovább növekedett az ASP technológián alapuló szakasz hossza is, írja közleményében a cég. Ezt a technológiát az Alstom fejlesztette ki, lényege, hogy a szerelvények nem a felsővezetékeken keresztül kapják az áramot, hanem az útfelületbe épített harmadik sín segítségével.
A három vonalból álló bordeaux-i villamoshálózat hossza elérheti a 43 kilométert, ami összesen 84 állomást jelent. A technológia biztonságos, a sínben csak akkor van áram, amikor a villamos halad felette, erről speciális érzékelők gondoskodnak. Így a gyalogosoknak sem kell áramütéstől félniük.
Hogyan működik?
Az APS rendszer lényege, hogy a szerelvények nem villamos-felsővezetékek segítségvel kapnak áramot, hanem az útfelületbe integrált harmadik sínen keresztül. Ez a harmadik vágány 8 méter hosszú áramellátó szegmensekből áll, amelyeket 3 méter hosszúságú ún. szigetelő pályaszakaszok kötnek össze. Az áramellátó szakaszok a 22 méterenként a föld alatt elhelyezett dobozokból kapnak áramot. A harmadik sín által vezetett áramot a villamos a kocsik a középen elhelyezett érintkezőkön keresztül veszi fel. A villamos áramellátása akkor történik meg, amikor a szerelvény az áramellátást biztosító szakasz fölé ért, és a villamos rádióvezérléssel bekapcsolja annak áramellátását. A gyalogosok így teljesen védve vannak.