Mátyás
7 °C
10 °C

A Vivendi Amerikában terjeszkedik

2001.12.17. 11:30
A francia Vivendi Universal távközlési és médiacég 10,3 milliárd dollárért megszerezte az amerikai USA Networks Inc. szórakoztatóipari érdekeltségeit - közölték a cégnél hétfőn Párizsban. A Vivendi ugyanakkor tíz százalékot vett az EchoStar műholdas szolgáltatóban is.
A cégen belül Vivendi Universal Entertainment néven alakítanak új csoportot, amelyben a Vivendi Universal Studios Groupot (a Vivendi tavaly év végén Seagramtól vásárolt filmstúdió- és tartalomszolgáltató csoportját) és a USA Networks szórakoztatóipari vállalkozásait egyesítik. A csoportot a USA Networks vezetője, Barry Diller irányítja. A USA Networks az amerikai háztartások 80 százalékához eljutó kábeltévé hálózatokból, továbbá film- és tévésorozat-gyártó stúdiókból áll.

Kétszázmillió euró plusznyereség

A közlemény szerint a bővítés már jövőre 600 millió euróval toldja meg a Vivendi Universal pénzforgalmi többletét (EBITDA) és 200 millió euróval a tiszta nyereségét, várhatóan összesen 32 milliárd euró összbevételből. A USA Networks most felvásárolt vagyona tavaly 1,6 milliárd dollár forgalmat termelt a USA Networks csoport 4,67 milliárd dolláros teljes forgalmából. Ezt a vagyonrészt a USA Networks 1988-ban vásárolta a kanadai Seagramtól, amely tavaly beolvadt a Vivendibe.

Az EchoStarba is bevásároltak

A Vivendi Universal azt is bejelentette, hogy szövetségre lépett a második számú amerikai műholdas tévészolgáltatóval, az EchoStarral, és ennek révén további hatmillió amerikai háztartáshoz juthat el a Vivendi. Az együttműködés keretében a Vivendi Universal 1,5 milliárd dollárért 10 százalékot szerzett az EchoStarból.

Az előkészületek

A Vivendi korábban eladta angol Sky Broadcasting Group plc részesedésének egyharmadát 180 millió euró tőkenyereséggel. A Vivendi ezt a részesedést még szeptemberben helyezte letétbe a Deutsche Banknál, egy 4,2 milliárd eurós kölcsön biztosítékaként. Ezzel a cég egyszersmind teljesítette az EU versenyfelügyeletének egyik feltételét ahhoz, hogy zárhassa a kanadai Seagram (és vele a Universal) tavalyi felvásárlását. A francia cég ugyancsak a múlt héten eladta közüzemi leányvállalata, a Vivendi Environment 9,3 százalékát, 129 millió euró adó előtti tőkenyereséggel.

UTAZÁS kiállítás

Március 2-5. között a HUNGEXPO Budapesti Vásárközpontban (x)

A legmenőbb síterepek

Csodás panoráma, jó levegő, szép pályaszállások, a téli sport szerelmeseit ezek várják.