Johnnie Walker vs. Burger King

2001.09.06. 10:46
A száj- és körömfájás járvány miatt gyengén teljesítő gyorsétteremlánc eredménye rontotta csak le a Diageo konszern eredményét, mivel a cég italmárkái - a Johnnie Walker, a Smirnoff és a Guinness - igen jól fogytak a júniusban véget ért üzleti évben.
A világgazdaság lassulásával és a szarvasmarha-betegséggel magyarázzák, hogy a Burger King nyeresége 12 százalékkal csökkent. A dolog azért bosszantja különösen az anyacéget, mert el szeretnék adni a profiljukba nem teljesen illeszkedő egységet, de jó árat csak jó üzleti eredmények mellett várhatnak.

Vakmerő hamburgerzabalók fittyet hánynak a BSE-re
Európában félnek a kórtól

Az étteremlánc teljesítménye az Egyesült Államokban stagnált, de a betegségtől rettegő Európában jelentősen - Németországban például 9 százalékkal - esett a forgalom. A Diageo pénzügyi igazgatója, Nick Rose kiábrándítónak nevezte, hogy a Burger King működési eredménye 25 millió fonttal csökkent.

Legszívesebben csak szeszben utaznának

A fő profilt jelentő szeszkereskedelem viszont igen eredményes volt, hiszen a teljes csoport nyeresége 9 százalékkal 1,98 milliárd fontra szökött fel. A legkelendőbbek a társaság luxusmárkái - Johnnie Walker, Smirnoff és Guinness - voltak, ezért is szeretnének megszabadulni a hamburgerektől. A kilátások rövid távon ugyanakkor nem bíztatóak, hiszen azt Rose is elismerte, hogy a következő hat hónapban nem számítanak a gyenge szendvicstrend megfordulására.