Yahoo - Magasan az alacsony léc fölött

2001.07.12. 09:49
Az első számú internetes portál, a Yahoo az idei második negyedévben minden nehézség nélkül túlszárnyalta a korábban kétszer is lejjebb szállított mércét. A társaság 182 millió dolláros árbevételt és 8,7 millió dolláros működési eredményt produkált.
Az egyszeri - akvizíciós és rekonstrukciós - költségeket figyelembe véve azonban vastagon mínuszban volt, a nettó veszteség 45 millió dollárt tett ki, szemben a tavalyi azonos időszakban elért 53 milliós profittal. A bázisidőszakhoz viszonyítva a portálcég árbevétele 33, nyeresége 87 százalékkal csökkent.

Nem szereti a dotkom-cégeket

Eddig nem hoztak látványos eredményt a társaság próbálkozásai, hogy csökkentse a hirdetési bevételektől való függőségét. Az árbevétel 82 százaléka továbbra is hirdetésekből származott, de ezen belül már csak 26 százalékot tettek ki a tisztán internetes cégek megrendelései. Az üzleti és prémiumszolgáltatásokból származó bevétel 18 százalékra emelkedett a tavalyi második negyedévben elért 9 százalékról.

A Yahoo ura saját jövőjének, mondta első fellépésén az új CEO

A társaság új vezérigazgatója, Terry Semel - aki idén májusban vette át a cég irányítását a teljes intenzitással az élet élvezetére összpontosító Tim Koogle-től - a gyorsjelentés megjelenését követő telefonkonferencián nem szolgált világmegváltó tervekkel.

Még egy szűk esztendő

A Yahoo továbbra is a vállalati ügyfelek meghódításában és új fizetős szolgáltatások bevezetésében látja a jövőt, és 2002 közepéig nem számít arra, hogy az online hirdetési piac felpörögne. Ennek megfelelően a cégvezetés annak is örülne, ha a következő negyedévben a működési eredmény nem mutatna veszteséget.