Hedvig
7 °C
23 °C

Cégautó – fogja vissza költségeit!

2009.04.09. 13:25 Módosítva: 2009-04-14 15:41:03

A vállalati költségek átgondolására kényszeríti a gazdasági válság? A céges flotta finanszírozásánál jó konstrukció választásával jelentős eredményeket érhet el.

Farkas András, a Sixt Magyarország operatív és stratégiai igazgatója
Farkas András, a Sixt Magyarország operatív és stratégiai igazgatója

A cégautók beszerzésekor számos – többek között pénzügyi és kényelmi – szempontot kell figyelembe vennie egy vállalatnak. A jelenlegi gazdasági helyzetben a vásárlás mellett dönteni meglehetősen kockázatos, ezért is érdemes megfontolni a tartós bérlet konstrukció lehetőségét. Erről az alternatív megoldásról Farkas András, a Sixt Magyarország operatív és stratégiai igazgatója beszélt.

- Milyen költségekkel kell számolni a céges autók finanszírozásánál?

Farkas András - A legalapvetőbb kiadás az autó beszerzésének költsége. Ez a vásárlásnál egyetlen, nagyobb összeget jelent, míg a tartós bérlet esetén a havi bérleti díjjal kell számolni. Ez sok vállalat számára önmagában is nagy előnyt jelent, hiszen nem kell egyszerre nagyobb összeget lekötni, így az autóvásárlásra szánt tőke felszabadul, és a vállalat fejlesztésére fordítható. A tartós bérlet esetén ráadásul a fizetendő bérleti díj és a fenntartási költségek elszámolhatók. A bérleti díj tartalmazza a járulékos költségeket is, amelyek közül a biztosítási és szerviz díjak a legfontosabbak.

- A járulékos költségek esetében van különbség a tartós bérlet vagy a saját finanszírozás között?

F. A. - A flottakezelők az autók beszerzési áránál és a járulékos költségek esetén is jelentős kedvezményeket kapnak, amelyeket 100 százalékban továbbadnak partnereiknek. A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás esetében például az ügyfelek rögzített biztosítási díjakkal számolhatnak, hiszen egy nagyobb flotta részeként nincs meg a hagyományos bonus-malus besorolás. A Sixt ráadásul nemcsak a tartós bérleti partnerei számára nyújt flottakezelést, de a vállalatok saját kézben lévő autóparkjának kezelését is átvállalja.

- Ez miért jelent előnyt?

F. A. - Az adminisztráció, a számlázás és a szervizeltetés nagyobb flotta esetén egy vállalatnál akár 3-4 munkatárs idejét is igénybe veheti, az ő munkabérük tulajdonképpen szintén hozzátartozik az autó fenntartásának költségeihez. A flottakezelő azonban átvállalja ezeket a terheket, ráadásul a feladatokat hatékonyabban és olcsóbban tudja elvégezni. Így a kiszervezés tovább növeli a hatékonyságot és csökkenti a költségeket, emellett kényelmesebbé, gondtalanabbá teszi a vállalati autók használatát.

- A Sixt a tartós bérlethez számos kiegészítő szolgáltatást is kínál. Melyek a legelőnyösebbek egy vállalat számára?

F. A. - A Sixt nagy előnye többek között az, hogy rövid távú autókölcsönzéssel is foglalkozik, így a saját flottájából bármikor tud csereautót biztosítani, ha egy vállalatnál a céges autó megsérül vagy meghibásodik. Ilyenkor ráadásul kiterjesztett asszisztenciát nyújtunk partnereinknek: megszervezzük a szervizelést, vagy akár teljes körűen intézzük a javíttatást. Így az ügyfél rengeteg időt és energiát takarít meg. A Sixt emellett hatékony segítséget tud nyújtani az üzemeltetésében, a leggazdaságosabban működtethető modellek kiválasztásában, vagy akár az autókkal kapcsolatos vállalati szabályzat kialakításában is.

Farkas András
operatív és stratégiai igazgató
Sixt rent a car - Sixt leasing
leasing@sixt.hu