Vendel
6 °C
21 °C

A DigitalFestiválon száll le a Nagy Űrhajó

2009.04.21. 11:31
A New York-i Big Spaceship digitális ötletgyár taktikai guruja, Matt Rosenberg ad elő az idei DigitalFestiválon április 29-én, a Gödörben. A szakember beszél fényről és csillogásról, de kitér az Index felvásárlását firtató kérdéseink elől. Az interjúból kiderül még, hogy a képernyők galaktikus csatája milyen fordulatokat hozhat.

Matt, tudnál mesélni arról, hogy honnan származik ez a sci-fi-be illő név?

Amikor a cég létrejött, a vezérigazgatónk és a partnere egy kávézóban ültek, kezükben egy szótárral és ötleteket kerestek a cég nevére. Pár óra és még több koffein után az űrhajónál kötöttek ki, mert ez feleleveníti a jövőt, összekapcsolva a technológiával, a felfedezéssel, a kutatással, a mozgással és az utazással. Őszintén, a sci-fi-nek semmi köze hozzá, és mi sohasem csináltunk saját reklámokat a science fiction témában, mert az túl nyilvánvaló lenne.

Milyen nagy ez az Űrhajó?

Körülbelül 50 ember alkotja. Designerek, számítógépguruk, producerek és stratégák, egy kis igazgatósággal vegyítve.

A Big Spaceship volt a kreatív agytrösztje a Cannes-i Reklámfesztiválról Grand Prix-t, azaz nagydíjat elhozó HBO Voyeur kampánynak. Milyen kihívást jelent egy díjnyertes integrált kampány tető alá hozása?

Azoknak, akik nem hallottak róla: a kampány keretében párhuzamos „élet-klipek" - mindennapi történetek az életről, a halálról - kerültek kivetítésre egy lakóház falára, New Yorkban. Nyolc lakást láthattunk úgy, mintha a fal hiányozna, így a sztorinak a néző, járókelő is részese lett kvázi kukkolóként. Ennek kiegészítéseként kitaláltuk és megépítettük a kampány internet alapú élményét is, sőt, a karakterek életre is keltek az interneten. A kivetítés egy remek attrakció volt. A weboldalt viszont több millióan látogatták.

A technikai kihívása az oldalnak az volt, hogy a nagyfelbontású videókat akadozás-mentesen lejátszhassuk, és aztán azok összhangban legyenek, hogy a különböző lakások különböző történetei tökéletes szinkronban maradjanak. Meg kellett találni a módját annak is, hogy egy jól navigálható városi környezetet teremtsünk anélkül, hogy újra kelljen tölteni a várost minden mozgás után. Én csak egy marketinges vagyok, nem informatikus, így nem tudom pontosan elmondani, hogyan oldottuk meg ezeket a problémákat, de a fejlesztőink nagyon büszkék voltak a megoldásra.

Milyen érzés díjat nyerni Cannes-ban?

A díjak csodálatos elismerések, és Cannes az egyik legjelentősebb. Ha azt mondanám, hogy nem szeretjük az elismeréseket, hazudnék. Bár imádjuk őket, de az ügyfeleink nem azért fizetnek, hogy díjakat nyerjünk, hanem, hogy megoldjuk az üzleti problémáikat. Ha ezt nem teljesítjük, akkor a kis szobroknak csak kis jelentőségük van.

Egyes híresztelések szerint a Google meg akarja venni a Twittert. A Big Spaceship-nek netán vannak ugyanilyen ambíciói az Index.hu-val? ;) Miért jöttél Magyarországra?

Ha már híresztelni kezdünk, akkor legyen az, hogy összegyűjtünk sok pénzt, ahelyett, hogy elköltenénk.

Amúgy a DigitalFestival szervezőinek meghívására érkeztem, és árpilis 29-én előadást fogok tartani az új reklámozási lehetőségeről a 21. században, a hagyományos reklámozás térvesztésével kialakuló, általam csak „post-advertising" világnak nevezett környezetben. Utána pedig kihasználom a lehetőséget, és pár napig még maradok, hogy kvázi túristaként megismerjem kicsit Magyarországot, amire már régóta kíváncsi voltam!

Mi a digitális média jövője? Mik a hirdetők lehetőségei mobiltelefonon, digitális tv-n? Az interjú teljes anyaga elolvasható a DigitalFestival blogon.

Kapcsolódó linkek:

A DigitalFestival hivatalos honlapja.

DigitalFestival blog.