Töltsük meg hazai tartalommal az okoskészülékeinket - Appra magyar!

2013.11.14. 13:47 Módosítva: 2013.11.14. 14:43
Ezt a cikket nem az Index szerkesztősége készítette. Bővebben a PR cikkről, mint hirdetési formátumról itt olvashat.

Appra magyar! néven, hagyományteremtő szándékkal indít alkalmazásfejlesztő versenyt az Informatikai, Távközlési és Elektronikai Vállalkozások Szövetsége (IVSZ). A Microsoft által kezdeményezett, az Apcom, az eNET, a Telekom, T-Systems Magyarország és a Telenor által egyaránt támogatott Appra magyar! keretében a szervezők az elmúlt bő egy év legjobb magyar mobilalkalmazásait keresik. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) fővédnökségével rendezett verseny célja a legkiválóbb magyar alkalmazásfejlesztői teljesítmények elismerése és a tudatos mobileszköz-használat terjesztése.

„Az informatikai piacot jelentősen átalakította az okostelefonok megjelenése. Az IVSZ-nek feladata és célkitűzése egyrészt a magyar alkalmazásfejlesztők támogatása és felkarolása, másrészt a mobiltelefonok és alkalmazásokon keresztül az informatikai tudás és képesség népszerűsítése a felhasználók körében. Ezért is indítottuk útjára az Appra magyar! kezdeményezést, amellyel közvetetten a Magyarországról irányuló szoftver export növekedését is szeretnénk elérni.” - mondta Laufer Tamás, az IVSZ elnöke.

Fejlődő szektor

Az eNET adatai alapján 2013 márciusában 2,4 millió okosmobil volt használatban Az okoseszközök rohamos terjedésével párhuzamosan Magyarországon is gombamód szaporodnak a mobilalkalmazás fejlesztésre specializálódott cégek. Az egyszemélyes hobbivállalkozásoktól kezdve a több tucat fejlesztőt alkalmazó vállalatok profiljának csak egy része az appfejlesztés, ezen kívül jellemzően webdesign-nal, programozással foglalkoznak.

„A magyar tudásgazdaságnak, a magyar IKT-szektornak egy speciális területe: az alkalmazásfejlesztés, amelyben Magyarország a legnagyobbak egyike lehet. Minden hozzávaló a rendelkezésünkre áll. Megvan hozzá a képzettségünk, megvan hozzá a kreativitásunk, illetve – a nagy brandek stratégiájának és együttműködésének köszönhetően: megvan hozzá a kapacitásunk, a hátországunk is. Mi, akik abban a megtiszteltetésben részesülünk, hogy az Appra Magyar! alapítóiként beszélhetünk, ezt a hátországot képviseljük.” – mondta el Papp István, a Microsoft Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója.

Hogy működik ez Amerikában?

Az ADC által végzett, az Egyesült Államokban 250 fejlesztő megkérdezésére épülő kutatás eredménye szerint sok a hasonlóság hazánk és az USA között: a tengerentúlon a fejlesztők sokszor nem teljes munkaidőben, és általában egyedül vagy kisebb csoportokban dolgoznak. A játékok uralják az appok piacát, de a fejlesztők örülnének a nagyobb változatosságnak. Természetesen rengeteg átfedés van a területek között, de jól mutatja a fogyasztói igényeket, hogy a programozók kétharmada készít játékokat, míg szórakoztatással kapcsolatos appokat 37 százalékuk, az oktatáshoz fűződő mobil megoldásokat 32 százalékuk, életmódos témájú alkalmazásokat 22 százalékuk fejleszt. Az appfejlesztésből alapvetően négyféleképpen jutnak pénzhez a fejlesztők: a megkérdezettek fele fizetőssé teszi a letöltést, közel ugyanennyien használnak alkalmazáson belüli vásárlás opciót, kétötödük hirdetési felületeket ad el, míg harmaduknak egy független megrendelő fizet a program elkészítéséért.

A legnagyobb kihívás: a láthatóság

A fejlesztők szerint az ismertség elérése az első számú probléma az appok piacán. A megfelelő kommunikációs támogatás nélkül könnyen elveszhetnek a legjobb fejlesztések is. Többek között ezt a problémát igyekszik orvosolni az ország legnagyobb alkalmazásversenye, az Appra magyar!. A szinte teljes iparági összefogásra épülő projekt egyik legfőbb célja, hogy kellő publicitást biztosítson a legjobb hazai appokat elkészítő fejlesztőknek, programozóknak.

Az Appra magyar! támogatói: Apcom, Microsoft Magyarország, Magyar Telekom, T-Systems Magyarország, Telenor, eNET, Játéknet.hu

Médiatámogatók: Sanoma Media Budapest Zrt., Index, Inforádió, hwsw.hu, Metropol, Marquard Média

Ezt a cikket nem az Index szerkesztősége készítette. Bővebben a PR cikkről, mint hirdetési formátumról itt olvashat.