Tudatos tervezés és aktív figyelem a szépségápolási piacon

2013.11.15. 13:05 Módosítva: 2013.11.15. 15:55
Ezt a cikket nem az Index szerkesztősége készítette. Bővebben a PR cikkről, mint hirdetési formátumról itt olvashat.
Ez határozta meg az Alveola Kft. elmúlt 20 évét. Ennek köszönheti sikerét és az elért eredményt a száz százalékban magyar tulajdonú cég, mely mára több saját gyártású márkás terméket tudhat magáénak.

Mi volt az a gondolat, ami 20 évvel ezelőtt elindította az Alveola-t, mely mára a szépségápolási piac meghatározó szerepelőjévé vált?

A kezdeti célom egy olyan cég megalkotása volt, mely méltó helyet foglal el a hazai szépségápolási piacon. A kereskedelem 20 évvel ezelőtt teljesen más volt, mint napjainkban. A kereslet és kínálat egyértelműen a kereslet irányába mutatott. A magyar piacon nem igazán voltak magas minőségű nyugati termékek. Én a kedvező piaci lehetőségeket kihasználva, azt hogy a piac éhezik a divatos márkákra indítottam el tevékenységemet, mely akkor egyértelműen a professzionális kozmetikai piacra korlátozódott.

Az igazi fordulópont 1997-ben volt, amikor is a BaByliss hajformázó családdal és az X-Epil otthon használatos gyantázó rendszerrel beléptünk a lakossági piacra is, és partnerei lettünk a legtöbb hazai elektronikai, valamint drogérialáncnak és hipermarketnek. A megalakulást követően ez a lépés markáns változást hozott a cég életébe.

A portfólióban ma már jelentős erőt képviselnek a saját gyártású márkás termékek. Milyen impulzosok alapján bővítették a termékkínálatot?

Mi egyszerűen nyitott szemmel jártunk. A ma már piacvezetők közé sorolható X-Epil sajátmárkás szőrtelenítő termékcsaládunk létrehozásakor például a professzionális piac trendjeinek megfelelően, az ott megtalálható termékek egy részét ültettük át a lakossági kereskedelmi gyakorlatba. Ez akkoriban újdonságnak számított.

A cég életében meghatározóak, saját kategóriájukban pedig egyedülállóak az Alveola olyan saját gyártású márkás termékei, mint azX-Epilszőrtelenítő és intimhigiéniás sorozat, és az új fejlesztésű JimJams beauty lakossági- és Solanie professzionális arcápoló és testkezelő termékcsalád. Mind a saját gyártású márkás, mind az importált lakossági termékeink a piacvezetők között szerepelnek egy-egy szegmensben.

Az Alveola hogyan élte meg a gazdasági válság óta eltelt időszakot?

A szépségápolás alapvetően válságállónak bizonyult. A válság éveiben a cégek jellemzően begubóztak, igyekeztek csökkenteni a költségeiket, visszafogták a reklám- és marketing-kiadásaikat. Mi ennek az ellenkezőjét tettük: még többet költöttünk termékfejlesztésre és még intenzívebben kommunikáltunk. A válság egyik nagy tapasztalata, hogy akkor is kell tudni újat mutatni a fogyasztóknak, amikor azok visszafogják költéseiket, mert az újdonságok iránt mindig van a vásárlókban igény. Cégünk egyedisége az aktív figyelemben és a piaci igényekre adott gyors válaszokban rejlik.

Tervei szerint hol fog tartani a cég 2-3 év múlva?

Mondhatnánk, hogy a kezdeti tervet teljesítettük, olyan céget hoztunk létre, mely értékeket képvisel és tudásával, termékeivel egyediséget kínál vásárlóinak, mind a professzionális, mind a lakossági szegmensben. A megalakulás óta ez a célom folyamatosan csiszolódott, a piaci körülményekhez mérten változott. A jelenlegi gazdasági körülmények komoly kihívás elé állítanak bennünket, hogy a megszerzett sikereket meg is tudjuk tartani. Évről évre megtervezzük, hogy mely területet kell fejlesztenünk, mérjük a piacot, hogy azonnal reagálni tudjunk a változásokra. Folyamatosan újabb és újabb piaci szegmenseket fedezünk fel és célunk ma már nem csak a hazai, hanem a nemzetközi piac meghódítása is.

Ezt a cikket nem az Index szerkesztősége készítette. Bővebben a PR cikkről, mint hirdetési formátumról itt olvashat.