Kína – oly távol van tőlünk és mégis közel

2015.06.09. 10:39 Módosítva: 2015.06.09. 11:00
Ezt a cikket nem az Index szerkesztősége készítette. Bővebben a PR cikkről, mint hirdetési formátumról itt olvashat.
2015. június 16-18. között IV. alkalommal kerül megrendezésre a The Experience Center épületében a „China Smart Expo 2015” elnevezésű, három napos kiállítás, vásár és konferencia programsorozat. A közel 130 kínai és európai kiállítót felsorakoztató kiállítás célja, hogy a kiállítók, kereskedők megtalálják azokat a gyártókat vagy közép-európai és magyar vállalkozásokat, amelyek hosszú távon biztos partnereik, illetve márkaképviselőik lehetnek. Ezáltal a magyar vállalkozók stabil, megbízható üzleti kapcsolatokra tehetnek szert.

A részletekről és az EXPO hátteréről Takács Zsoltot, a szervező CECZ Közép-európai Kft. ügyvezető igazgatóját kérdeztük.

Miért és kinek érdemes magyar üzletemberként kínai kapcsolatokban gondolkodni?

Véleményem szerint minden magyar üzletembernek, mert a vállalkozó kedvű magyarok számára piaci előnyt biztosít. A jövő szempontjából nem megkerülhető a kínai árucikkekkel és kereskedelemmel való megismerkedés, hiszen a kínai árukkal szinte minden szegmensben találkozhatunk. Akkor miért ne részesüljünk az üzleti haszonból mi, magyarok is?

Mi jellemzi a kínai üzletembereket, illetve az kapcsolataikat, az üzleti metódust, szokásaikat?

Egyértelműen kimondható, hogy rendkívül szorgalmasak, felkészültek minden eshetőségre, kreativitásukból és magas motiváltságukból adódóan nem a problémákra, sokkal inkább a megoldásokra koncentrálnak.

Mindemellett azonban érdemes szem előtt tartanunk, hogy egyik legfontosabb kiválasztási szempont számukra az üzleti együttműködésben a kapcsolat minősége. Több találkozó, üzleti ebédek, vacsorák, beszélgetések előzik meg az partnerséget. Hagyományosan csak azokban bíznak, akit megismernek.

Az európai üzletemberek részéről ehhez türelemre és némi jártasságra van szükség.

Ez utóbbira kiváló lehetőséget nyújt a kiállítás és az, ha személyes találkozókat egyeztetnek az EXPO ideje alatt. Az új ismeretségek aztán potenciális üzleti kapcsolattá alakulhatnak.

Úgy tűnik, sok mindent meg kell tennünk, hogy velük üzleteljünk. Megéri ez a sok befektetett munka?

Igazság szerint ők olyan előnyökkel bírnak, amivel mi, európaiak, magyarok nem tudunk versenyre kelni. Rendkívül alacsony áron, gyorsan és jó minőségben gyártanak elképesztő mennyiségben. Ha közvetlenül tőlük vásárolnak gyártóink, naygkereskedőink, az előny az árrésben akár a 20-25%-ot is elérheti.

Ha nem velünk, akkor más országok kereskedőivel, gyártóival fognak üzletet kötni, és mi több lépcsőben, és nem közvetlenük fogjuk vásárolni a Kínából importált árut, mint ahogyan ezt sok esetben már ma is megfigyelhetjük.

A magyarok kicsit talán tartanak a kínaiakkal való üzleteléstől. Még mindig jellemző a sztereotip gondolkodás ezzel kapcsolatban?

Az utca embere úgy gondolja, hogy kizárólag csak a „kínai piacon” találkozik az ő termékeikkel. Nem tudják, hogy nagyon sok háztartási termék, ruházat, lakberendezési tárgy, de a high-tech elektronikai termékek jelentős része is Kínából érkezik Európába, így hazánkba is. A B2B szegmensben azonban már más a helyzet. Aki tényleg üzletel velük, az tudja, hogy megbízhatóak, gyorsak és jó minőséget nyújtanak. De Magyarországon ez még mindig gyerekcipőben jár.

Beszéljünk az Exporól. Mire számíthat az idelátogató vállalkozó?

Az Expo 25.000 négyzetméteren a kínai világmárkákat ismertető bemutatótermei mellett több sikeres magyar és nemzetközi vállalkozásnak is helyet ad. Közel 100 kiállítói standon találkozhatunk minőségi termékek gyártóival, kereskedőivel és döntéshozókkal. Az itt működő Project Center közel 10.000 négyzetméteren mutatja be többek között Kína Shandong, Hebei, Guangxi tartományainak és Shanghai, Ningbo és Linyi városainak kiemelkedő vállalatait, termékeit. Valamint a kiállítással egy időben nyílik a Shandongi Prémium Termékeket felvonultató bemutató, közel 1.200 négyzetméteres területen.

Milyen szolgáltatásokkal várják a szervezők az ide látogatóknak?

Előre regisztrált látogatóinkat szeretettel látjuk egy ebédre, de a legfontosabb mégis az, hogy a regisztrációval rendelkező látogatók személyes időpontot egyeztethetnek az őket érdeklő szegmens kínai képviselőivel. A találkozókhoz természetesen tolmácsot is biztosítunk.

További információ, regisztráció

Ezt a cikket nem az Index szerkesztősége készítette. Bővebben a PR cikkről, mint hirdetési formátumról itt olvashat.