Gyöngyi
9 °C
9 °C

Az évszázados tradíció stabil értékrendet ad

2015.12.08. 16:19 Módosítva: 2015-12-09 16:35:35
A világháborúkat, államosítást és válságokat átélt Richter Gedeon patináját nem csupán 120 éves múltja adja, hanem az erre a hagyományra alapozott, stabil értékrend is – véli Beke Zsuzsa, a gyógyszergyártó PR és kormányzati kapcsolatok vezetője.
Beke Zsuzsa, a gyógyszergyártó PR és kormányzati kapcsolatok vezetője
Beke Zsuzsa, a gyógyszergyártó PR
és kormányzati kapcsolatok vezetője

Tőzsdén jegyzett cégként és magyar gyökerű multiként a Richter széles körben ismert gazdasági tényező. Mi az, amivel leginkább képes kitűnni?

Elsődlegesen a 120 éves, világháborúkkal, államosítással és válságokkal övezett múlt, amely megalapozza a vállalat reputációját és hitelességét. Ehhez kapcsolódik egy évszázados tradíció, amely rendkívül stabil értékrendet ad a cégnek, és erre valós társadalmi szerepvállalás épül. De említhetném az unikális méretű nemzetközi hálózatot, amelynek Magyarországon nincs párja: a Richter a földkerekség 40 országában van jelen leányvállalatain keresztül, termékeink pedig a több mint száz országban elérhetőek a világ minden részén.

Hogyan jelenik meg az ügyfélközpontúság a vállalat működésében?

Nem csupán gyógyszereket árulunk, hanem felelősséget vállalunk a beteg emberekért: arra törekszünk, hogy minél többet javítsunk az életminőségükön. Ezért a gyógyszergyártást és forgalmazást számos olyan program egészíti ki, amelyekkel ez a cél elérhető. Az a legszebb az egészben, hogy ez nem új keletű tevékenység: már a céget alapító Richter Gedeon is társadalmi felelősségvállalásra költötte a vállalkozás profitjának meghatározott részét. A mai napig elkötelezetten képviseljük a cégalapító által lefektetett értékeket, és ez rengeteget ad hozzá a hitelességünkhöz. A betegközpontúság ennek egyik, éppenséggel a legfontosabb eleme.

Mit látnak ebből az ügyfelek a mindennapokban?

Évről évre többet. A Richter Egészségváros nevet viselő átfogó szűrőprogramunkban például már több mint százezren vettek részt. Lassan nincs olyan város az országban, ahol ne fordultunk volna meg ezzel a kezdeményezéssel, amely külföldön is működőképes. Mivel a társaság árbevételének közel harmada nőgyógyászati termékekből származik, ezért számos programunk haszonélvezői a hölgyek. A „Richter a nőkért program”, a „Nőnek lenni jó kampány” vagy az „Richter Aranyanyu díj” egyaránt a nők társadalmi beilleszkedésének elősegítését, a gyengébbik nem szakmai elfogadottságának javítását célozzák. Egyre népszerűbbek felvilágosító programjaink, amelyek szinte minden olyan országban működnek, ahol jelen vagyunk.

A Richter mindig is úttörőnek számított a gyógyszerkutatásokban.

Ez így van, de ez a tény önmagában még nem képvisel értéket. Az már sokkal inkább, hogy például a mi cégünk az első olyan gyógyszergyár a világon, amely rendelkezik olyan gyógyszerrel, amely képes gyógyítani a miómát. Eddig ugyanis a kezelés egyértelműen sebészeti beavatkozásból állt, a mi készítményünknek köszönhetően azonban ez már nem feltétlenül van így. Szintén büszkeségre ad okot, hogy több, a cégalapító által fejlesztett termékünk van a mai napig forgalomban, és ennyi év után is keresik és előszeretettel használják a betegek mint például az Oxytocint vagy a Kalmopyrint.

Milyen ügyfél a Richter?

Igényes, hűséges, megbízható és transzparens. Szerteágazó tevékenységet folytatunk, ehhez kiszámítható és minőségi szolgáltatásokra van szükségünk. Az elképzeléseinkhez jól passzol az egykori Külkerbank vállalati piacon és a külkereskedelem finanszírozásában felhalmozott tapasztalata. Bármennyire is üzleti alapú ez a kapcsolat, a tartósságában elvitathatatlan szerepe van annak is, hogy jól működik a kémia a Richter és az MKB között.

Rengeteg iparágban okoznak fejfájást a hamisítók. Mennyire van ennek kitéve a Richter?

Szerencsére egy szigorú és hatékony jogi keretek közé szorított szektorban működünk, a hazai piacon a gyógyszerhamisítás nem okoz problémát. Fejtörést pedig inkább a nem igazolt hatású csodaszerek okoznak, és nem is főképp a gyártóknak, hanem az orvosoknak.

Beke Zsuzsa 2005 óta Richter Gedeon Nyrt. kommunikációért és kormányzati kapcsolatokért felelős vezetője. A Külkereskedelmi Főiskola elvégzését követően az állami szektorban, majd ügynökségi oldalon dolgozott, de karrierje 1999 óta a gyógyszergyártóhoz köti. Több szakmai szövetségnek tagja, két fiúgyermek édesanyja.