Interjú az Unilever Future Leaders’ League hazai fordulójának győzteseivel

2020.01.27. 08:39 Módosítva: 2020.01.27. 08:44
Ezt a cikket nem az Index szerkesztősége készítette. Bővebben a PR cikkről, mint hirdetési formátumról itt olvashat.

Idén immár ötödik alkalommal rendezték meg az Unilever Future Leaders' League nemzetközi esetmegoldó versenyének hazai fordulóját, mely során a marketing iránt érdeklődő egyetemisták mutathatták meg tudásuk legjavát.

A január 17-i döntő után az Unilever Magyarország employer branding vezetőjével, Németh-Harmati Grétával és a régiós fordulóra kijutott döntős csapat tagjaival beszélgetve igyekeztük megfejteni a rendezvény sikerét.

Miért fontos az Unilevernek éppen egy marketingszakmai verseny rendezése?

Németh-Harmati Gréta:

A marketing talán az egyik leggyorsabban változó szakterület, mely minden cég sikerére döntő hatással van. Az, hogy egy ilyen nemzetközi verseny során az egyetemisták megmutathatják, hogy milyen friss megoldásokat tudnak adni bizonyos problémákra, egyrészt nekünk is inspiráló, másrészt pedig számukra is nagyon jó ugródeszkát jelenthet a karrierjük szempontjából.

Unilever egyetemi verseny cikk 2

A verseny nemzetközi, de hány csapat indult el a hazai fordulóban?

Németh-Harmati Gréta:

A legtöbb országban, ahol az Unilever jelen van, megrendezik a versenyt. Az országos nyertesek alkotják a régiós döntők mezőnyét, ezek nyertesei pedig Londonban, a globális döntőn mérkőznek meg a One Young Word Summit-on való részvételért.

A magyar versenyre 25, 3 fős csapat jelentkezett. Mi közülük választottuk ki azt a hetet, akik a januári magyar döntőbe kerültek. A győztesek február harmadikán, Prágában már a régiós vezetőink előtt prezentálnak.

Unilever egyetemi verseny cikk 4

Hogyan kell elképzelni egy ilyen versenyt? Mi volt a feladat?

Németh-Harmati Gréta:

Egy életből vett példát kellett a helyszínen megoldani, majd prezentálni a zsűrinek. A feladat szerint egy férfiakat célzó márkánk számára kellett kidolgozni egy olyan kommunikációs kampányt, mely növeli a lojalitást, de egyben új fogyasztókat is megszólít.

Miket figyel ilyenkor egy zsűri?

Németh-Harmati Gréta:

Amiket a való életben is figyelembe vesz egy szakember. Például, hogy a kampány tervezői mennyire vették figyelembe a termékportfóliót, a fogyasztási szokásokat, milyen csatornákat használtak, mennyire vették figyelembe az Unilever egyik legfontosabb értékét, a fenntarthatóságot.

Unilever egyetemi verseny cikk 3

A győztes csapat tagjai Kovács Adél, Szemerédi András és Balázs Marcell voltak. Számotokra mi volt a legnehezebb a verseny során?

Szemerédi András:

Szerintem az, hogy egyikünk sem marketinges, az eset pedig kifejezetten marketingközpontú volt. Ez nagy kihívás volt nekünk. Tizenöt percünk volt prezentálni. Mi otthon ötször elpróbáltuk, de csak egyszer fértünk bele az időkeretbe. Nagyon sok ötletünk volt és sokkal többet is tudtunk volna erről beszélni, úgyhogy tényleg nehéz volt kiválasztani, hogy mi az, ami bekerüljön, és mit kell kihagyni.

Hogyan készültetek fel?

Kovács Adél:

Sok csapattalálkozónk volt, többször összeültünk és gyakoroltunk, leosztottuk a feladatokat, hogy ki mit csináljon. Próbáltuk a távmunkát is kihasználni, mert azért nem mindig tudtunk egyszerre egy helyen lenni. Ez egy érdekes kihívás volt.

Unilever egyetemi verseny cikk 1

A következő évad leendő versenyzőinek milyen tanácsaitok vannak?

Balázs Marcell:

Dolgozzanak keményen ők is. Ez rengeteget számít. Plusz legyenek magabiztosak a prezentációnál, mert azzal majdnem minden ötletet el lehet adni. Persze oda kell figyelni, hogy mire keresnek megoldást, és ezeknek meg is kell lenniük, de a zsűri előtt a megoldások magabiztos előadása is rengeteget számít.

Február 2-án Prágába utaztok, hogy az Unilever régiós vezetői előtt egy új feladatot oldjatok meg. Itt már a tét is komoly, a Londoni globális döntő. Ez nagy teher?

Szemerédi András:

Azt hiszem, mindannyian lehetőségként éljük meg ezt az egészet és nem teherként. Már a budapesti országos győzelem is fantasztikus volt. Az biztos, hogy minden tőlünk telhetőt megteszünk, hogy méltó módon képviseljük a magyar csapatot és annyit tanuljunk ebből a versenyből, amennyit csak lehet.

Ezt a cikket nem az Index szerkesztősége készítette. Bővebben a PR cikkről, mint hirdetési formátumról itt olvashat.