Hitelesített valóság: a Renault-biztonság

2003.07.30. 17:13
Ezt a cikket nem az Index szerkesztősége készítette. Bővebben a PR cikkről, mint hirdetési formátumról itt olvashat.
A Renault a gyakorlatban is megvalósította filozófiáját, melynek alapja, hogy az autóban helyet foglaló valamennyi utas biztonsága mindenek felett áll. Számára a teszteken való részvétel nem öncél, hanem lehetőség a szakértelmének felmérésére.
A cég 4 modellje is elérte a maximális 5 csillagos minősítést az EuroNCAP szervezet független töréstesztjein: az egyterűek között az Espace IV, a prémiumkategória limuzinjai között a Vel Satis, a felső közép kategóriában a Laguna, az alsó közép kategóriában pedig a Mégane II Berline.

A harmadik generációs SRP biztonsági rendszer

A legújabb biztonsági rendszer az úgynevezett harmadik generációs SRP, mely az említett, "ötcsillagos" autókban öltött testet. Az intelligens védelem az aktív és passzív védelmi eszközök hatékony, összehangolt működésének köszönhető.

Összhang: aktív és passzív védelem

Az aktív védelmet garantáló eszközök már az autóba való beszállás pillanatától óvják az utasok épségét: az öv bekapcsolására figyelmeztető fény és hangjelző, a stabil útfekvésért felelő ESP dinamikus menetstabilizáló, a vészfék-asszisztens, vagy az ABS blokkolásgátló és az EBV fékelosztó, illetve az elektronikus keréknyomás ellenőrző rendszer.

A passzív biztonsági rendszer feladata, hogy az elkerülhetetlenné vált vészhelyzetekben megóvja az autóban ülőket a sérülésektől. Kulcskérdés a karosszéria stabilitása (energiaelnyelő képessége) illetve az autóban található további felszerelések: a biztonsági öv hatékonyságát növelő kettős előfeszítő, a két fokozatban felfújódó, a vezető súlyát érzékelő első, vagy a mellkast védő oldal- és a fejsérülések kiküszöbölésére tervezett függönylégzsákok.

Több mint fél évszázad tapasztalata

A Renault közel 50 éve tekinti a biztonságot a legfőbb stratégiai irányvonalának, amely mára a vállalati kultúra kulcskérdésévé vált. A valós balesetek tanulmányozásában a LAB (Balesettani, Biomechanikai és Emberi Viselkedéstani Laboratórium) gazdag baleseti adatbankjára támaszkodva, folyamatos innovációjának köszönhetően egyre tökéletesedő balesetmegelőző rendszereket kínál, melyek korrigálják a gépjármű viselkedését és megvédik az utasokat az elkerülhetetlen balesetekben.

Tények, számok

A biztonság központi szerepét jól mutatják a tények - és különösen a meggyőző számok. A 600 fős mérnök- és szakembergárda ügyel az autósbiztonsági felszerelések fejlesztésére és alkalmazására, akik évente mintegy 400 valós és 4000 virtuális töréstesztet végez. A Kutatás és fejlesztés részlegeken biztonsági rendszerekre költött összeg évi 100 millió euro.

Az EuroNCAP, az európai fogyasztói szervezetek és egyesületek összefogásával létrejött független konzorcium - egyben az autóipar az autóvásárlói érdekvédelem legfontosabb szervezete - állásfoglalása pedig egyértelműen igazolja a befektetett energiát.

Nemzetközi kitekintés
Safety For All: közlekedésbiztonsági jótanácsok gyermekeknek, szülőknek, tanároknak a Renault-tól
Az EuroNCAP hivatalos weboldala
Ezt a cikket nem az Index szerkesztősége készítette. Bővebben a PR cikkről, mint hirdetési formátumról itt olvashat.