Miklós
-7 °C
4 °C

Ha már megtörtént: bízzuk rá a magunkat!

2003.07.24. 20:13
Hiába minden elővigyázatosság: balesetek sajnos történnek. Vajon csökkenthető a sérülések esélye? Az ötcsillagos biztonságú Renault modellekben érdemes megbízni. Működésbe lép ugyanis a passzív védelmi rendszer, és megóvja a bent ülőket.
Előző cikkünkben a Renault modelljeinek aktív védelmi rendszeréről, vagyis azokról a felszereltségekről, műszerekről volt szó, melyek a kialakulóban lévő veszélyhelyzetet próbálják meg hatékonyan kivédeni. Balesetek azonban - a legnagyobb óvatosság ellenére is - előfordulnak. Ekkor kerül előtérbe az úgynevezett passzív védelmi rendszer.

Az EuroNCAP szervezet független töréstesztjén maximális, 5 csillagos***** minősítést elérő Renault modellek a passzív biztonsági megoldások tekintetében is példát mutatnak!

Emlékeztetőül: Renault az első és egyetlen európai autógyártó, melynek 4 modellje elérte az 5 csillagos minősítést: az egyterűek között az Espace IV, a prémiumkategória limuzinjai között a Vel Satis, a felső közép kategóriában a Laguna, az alsó közép kategóriában pedig a Megane II Berline.

A vonzó külső ezúttal nem csak sugározza a biztonságot! Ütközés esetén az első védelmi vonalat a külvilágból érkező behatás ellen a stabil karosszéria képezi. A modellek különleges erősségű acélstruktúrájuknak köszönhetően már ezen a ponton képesek minimalizálni a bent ülők sérülésének veszélyeit.

Hogy egészen tudományosak legyünk: az általuk kifejlesztett és folyamatosan tökéletesített karosszériák ideálisan képesek eloszlatni a feszültséget és hatékonyan elnyelni a deformációs energiát. A kimagasló eredmények a Renault szakemberei által végzett évente mintegy 400 valós és 4000 virtuális töréstesztnek nagyban köszönhetőek.

Az autógyártó legújabb, harmadik generációs SRP biztonsági rendszerének köszönhetően nem maradnak rések a védelmi vonalakon. Az úgynevezett SRP3 rendszer lényege ugyanis, hogy minden utas számára - testalkatától és az utastérben elfoglalt helyétől függetlenül - biztosított a megfelelő védelem.

A harmadik generációs Renault Védelmi Rendszerhez teljes légzsákrendszer és hárompontos biztonsági övek tartoznak. Elöl a két adaptív frontlégzsák az ütközés nagyságától függően fújódik fel: gyenge ütközéskor a légzsákok első rekesze lép működésbe, súlyosabb esetben a második rekesze is. Az öv alá csúszás megakadályozására (altesti sérülés veszélye) a Renault exkluzív alácsúszásgátló légzsákokat kínál.

Az első ülések lapjába beépített légzsákpár felfúvódva egyfajta sorompót képez, amely megakadályozza, hogy az utas az öv alá csússzon (3 ajtós változat). A többi változathoz a Renault - szintén exkluzivitásként - dupla övelőfeszítős rendszert kínál, melynek segítségével az alácsúszás ugyanolyan hatékonysággal megelőzhető.

Az optimális védelem érdekében a hárompontos biztonsági öveket a test előremozdulását akadályozó előfeszítővel, illetve överőhatárolóval látták el, amely viszont a mellkasra nehezedő nyomást csökkenti. A kisgyermekek védelme is tökéletes. A közvetlenül a karosszériához kapcsolódó rögzítő pontokkal ellátott ISOFIX rendszer révén a gyermekülések elhelyezése biztonságosabb és könnyebb.

Kattintson és olvassa előző cikkünket, melyben a Renault modellek aktív biztonsági rendszeréről tudhat meg többet!

Mielőtt bekövetkezne: védekezzünk aktívan!

Vissza a Velvetre >>

Nemzetközi kitekintés
Safety For All: közlekedésbiztonsági jótanácsok gyermekeknek, szülőknek, tanároknak a Renault-tól
Az EuroNCAP hivatalos weboldala