Citroën C4: Elismerésre méltó technológia

2004.12.02. 16:07
Ezt a cikket nem az Index szerkesztősége készítette. Bővebben a PR cikkről, mint hirdetési formátumról itt olvashat.
A Citroën legújabb modellje, az ez év novemberében bemutatott C4 eredeti stílusán és tágas belső terén túlmenően páratlan műszaki újdonságokat is kínál, sőt az EuroNCAP töréstesztjén is kiválóan szerepelt, és ötcsillagos minősítést kapott.
Citroën C4

A márka vadonatúj alsó középkategóriás sztárjai - a C4-es ugyanis két, markánsan eltérő változatban mutatkozott be - megjelenésükben és technikájukban új távlatokat nyitnak nem csupán a márka, de az egész iparág előtt. A formatervezők tökélyre fejlesztették az eltérő arculatú testvérmodellek néhány éve divatba hozott koncepcióját. Az ötajtós és a kupé két merőben eltérő kisugárzású jármű. Mintha a C2-C3 páros reinkarnációját látnánk: a családi modell dinamikus ívekből építkezik, míg a sportos változatot nyújtottabb, élesebb vonalak határolják. Vonzerejüket pedig csak fokozza, hogy a különleges orrkiképzés minden eddiginél tökéletesebb gyalogosvédelmet biztosít. A rajzolók zsenialitását dicséri, hogy a C4-esek régi Citroënes hagyomány szerint, a kategória legáramvonalasabb autói közé tartoznak. Ez nem pusztán a menetteljesítmények, hanem az alacsony zajszint miatt is lényeges: a kupé hátrafelé szűkülő oldalfala és légterelő szárnya, a rejtett ablaktörlők, az előre hozott szélvédő és a zászló alakú külsőtükrök mind hozzájárulnak ahhoz, hogy a C4 minden kategóriatársánál csendesebb legyen. Nem csupán csekély légellenállásukat, de funkcionalitásukat tekintve is egyenértékűek a C4-esek. Az azonos tengelytávú és magasságú változatok belső tere kivételesen tágas: a hátsó utasok térdének teljesen hátratolt első ülések mellett is 17 centiméteres hely jut, amivel a Citroën új mércét állított fel a kategóriában. A kupé illetve az ötajtós csomagtere az üléstámla tetejéig pakolva 342 -352 liternyi pakkot képes elnyelni. A jól variálható raktér kihasználását különleges, a küszöbből kihajtogatható, három jól elhatárolt rekeszt létrehozó válaszfal-rendszer könnyíti meg.

A motorválaszték is sokoldalú. Négy benzinüzemű és három ultramodern dízelmotorral gyártják a modellpárost. Utóbbiak 92, 110 és 138 lóerőt teljesítnek, a benzinmotorok 90-180 lóerősek - a legizmosabb, kétliteres blokkot kizárólag a kupéhoz kínálja a Citroën.

A C4 utasainak kényelmét elsősorban a könnyebb és kellemesebb vezetés érdekében kifejlesztett újdonságok biztosítják. A többfunkciós, rögzített központi részű kormánynak köszönhetően nem csak a legfontosabb kényelmi, hanem a vezetést segítő berendezések is a vezető keze ügyében vannak. Ez az egyedülálló műszaki megoldás a világon elsőként kínál optimalizált formájú vezetőoldali légzsákot, a vezető még hatékonyabb védelme érdekében. Ugyancsak világújdonság a vezetéssel kapcsolatos információkat megjelenítő, áttetsző kijelző, mely a műszerfal közepén található. Mivel a kijelző fényereje igazodik a kinti fényerőhöz, a megjelenő információk bármilyen körülmények között jól olvashatók.

Mindez kellemes légkört teremt az utastérben, melyet fokoz a belső tér stílusához illő légfrissítő, vagy az oldalsó ablakok réteges kialakítása, mely akusztikai szempontból is tökéletes kényelmet biztosít. Jelentős előrelépés a biztonság terén a C4 egyedülálló és hatékony újítása, a véletlen sávelhagyásra figyelmeztető jelzés. Amikor autópályán vagy autóúton közlekedünk, a rendszer jelzi, ha a gépkocsi átlépte akár a terelő- akár a záróvonalat anélkül, hogy indexelt volna, figyelmeztetve a bóbiskoló vagy csak a beszélgetésbe merült vezetőt. A Citroën C4 vezetési biztonságát további berendezések is fokozzák, mint például a kétfunkciós, kanyarkövető Xenon fényszórók, a sebességkorlátozó automatika és az alacsony abroncsnyomás érzékelő. További információ

Ezt a cikket nem az Index szerkesztősége készítette. Bővebben a PR cikkről, mint hirdetési formátumról itt olvashat.