Vilma
-7 °C
4 °C

Városban és terepen kompromisszumok nélkül

2003.07.17. 09:00
A patinás brit terepjáró márka, a Land Rover legkisebb modellje, a Freelander hivatalosan az ún. hobbiterepjárók kategóriájába sorolható, de kategóriatársai közül kiemelkedik kiváló terepjáró képességeivel.

A Freelander igazán élvezetesen vezethető aszfalton, valóban személyautós kényelemmel, ugyanakkor megbirkózik az olyan nehezebb tereppel is, amely a kevésbé autentikus terepjárókat térdre kényszerítené.

A Freelander praktikussága azonban nem csak a változatos útviszonyok közti használhatóságából ered. A Freelander kétféle karosszériaváltozatban, 3- és 5 ajtós kivitelben kapható. Az 5 ajtós változat csomagtere 546 literes és a hátsó ülések ledöntésével 1319 literre bővíthető, ami igen tekintélyes csomag, vagy sportfelszerelés szállítását teszi lehetővé.

A kétféle karosszériához háromféle motort párosíthatunk. A takarékos 1,8 literes benzines (117 LE) és 2 literes dízel (112 LE) mellett a sportos vezetők számára elérhető egy 2,5 literes V6-os benzines változat. Ez utóbbi mintegy 177 paripa erejét vonultatja fel és kizárólag automata váltóval rendelhetjük meg, viszont a Steptronic funkcióval kiegészített váltó lehetővé teszi, hogy a fokozatokat kézzel is kapcsolgassuk. A Td4 típusjelzést kapott kétliteres, közös nyomócsöves dízel erőforrást a Land Rover a BMW-vel együttműködve építette és tervezte. A modern dízeltechnológiát alkalmazó négyhengeres motor teljesítménye 112 lóerő, nyomatéka pedig már 260 Nm, ami már 1750-es percenkénti fordulaton jelentkezik.

Az Freelander biztonsági alapfelszereltségében a blokkolásgátló rendszerek legújabb generációját képviselő négycsatornás ABS mellett az elektronikus kipörgésgátló (ETC), az elektronikus fékerőelosztó (EBD) és a lejtmenetvezérlő (HDC) is megtalálható. Ez utóbbi rendszer a mindenkori súlyterhelés függvényében osztja el a fékerőt a kerekek között, optimális lassulást biztosítva kiélezett helyzetekben is.