Az azonnaliság szépsége - Nyomtatás a MISS UNIVERSE részére

2003.09.04. 14:30
Ezt a cikket nem az Index szerkesztősége készítette. Bővebben a PR cikkről, mint hirdetési formátumról itt olvashat.
Budapest, 2003. szeptember 2. - A nemrégiben megtartott MISS UNIVERSE 2003 verseny bebizonyította, hogy a nyomtatott anyagoknak van a legtartósabb hatása.

A hírességeket reflektorfényben legjobban megörökítő digitális nyomtatás egyik nagy előnye a változó adatok nyomtatása (VDP). Egy másik lehetőség - az azonnal történő nyomtatás (POD) -- legalább annyira hatásos, és némileg könnyebb is megvalósítani. Leegyszerűsítve, ez nem más, mint a kiváló minőségű, színes nyomtatott anyagok azonnali előállításának képessége -- anélkül, hogy nyomdai filmet vagy nyomólemezt kellene készíteni, vagy egy ofszet nyomdát igénybe venni.

Az azonnali nyomtatás előnyeinek bemutatása céljából a HP és latin-amerikai forgalmazói felajánlották a MISS UNIVERSE rendezői részére, hogy az ez évi versenyhez kiváló minőségű, azonnal készülő nyomtatványokat biztosítanak. Az NBC és Donald Trump befektető tulajdonában levő, nemzetközileg elismert MISS UNIVERSE versenyt élőben sugározta az NBC, és a verseny a világ egyik legnézettebb műsorának számít. Ebben az évben a nézők száma meghaladta a 650 milliót.

2003-ban a MISS UNIVERSE versenyt Panama City-ben (Panama) tartották. A verseny számos előzetes eseményt foglalt magába, amelyek három héten át tartottak, - majd a csúcspontot a döntő élő közvetítése jelentette. Amellett, hogy a helyi latin-amerikai ügyfelektől is szereztek megrendelést nyomtatott anyagokra a MISS UNIVERSE versennyel kapcsolatosan, a HP helyben felállított egy azonnal működő nyomtatási központot a tévéközvetítésnek is helyet adó épületben, a Figali konferencia-központban. Itt rendelkezésre állt a HP Indigo Press 3000, amely egy nagy teljesítményű, 7 színnel dolgozó digitális nyomda, a HP Designjet 5500 nagy formátumú, nagy sebességű nyomtató, valamint egy HP Designjet 120. A HP Indigo Press 3000 és Frank Szelwach, a MISS UNIVERSE verseny belső grafikusának kapcsolata LAN hálózaton keresztül valósult meg.
A verseny kimenetelétől függően több mindent kellett azonnal kinyomtatni. Először, közvetlenül a koronázás közvetítése után egy négyoldalas ajándéklistát kellett kibocsátani, amely a különböző díjakat és a nyerteseket mutatta be. Ezt követően egy 1 oldalas, a MISS UNIVERSE színes fotóját tartalmazó sajtóközleményt kellett kiadni a közvetítés után 30 perccel kezdődő sajtókonferenciához. Végül két különböző, 137cm x 274cm (54" x 108") méretű, a világszépét bemutató transzparenst kellett elkészíteni, majd ezeket el kellett juttatni a koronázási ceremóniának helyet adó El Panama Hotelbe, amely 20 percre található a Figali konferencia-központtól.
Délután 4-re elállt az eső, elsötétült az ég, így a talpig estélyibe és szmokingba öltözött közönség - közöttük Panama elnöke is - megközelítőleg szárazon léphetett be a nézőtérre.

A két házigazda, Daisy Fuentes és Billy Bush köszöntötték az egybegyűlteket. A küldöttek pontozásának szüneteiben a közönséget Chayanne, akit az új Ricky Martinként harangoztak be, valamint a 'Bond' techno zenét játszó vonósnégyes szórakoztatta." Chayanne-t a műsorba az utolsó pillanatban vették fel, és néhány nappal a közvetítést megelőzően nyomtatták ki 1 oldalas színes életrajzát ki a HP Indigo Press 3000 segítségével, amely bekerült a rendezvény programfüzetébe.

Este 9 óra 55 perckor lezárult a pontozás, és megkoronázták az ez évi világszépét: a 18 éves dominikai Amelia Vega-t. Pontosan ebben a pillanatban Frank Szelwach, a MISS UNIVERSE rendezőinek belső grafikusa, és Theresa Beyer marketing alelnök kiválogatták a digitális úton készült képek közül a legmegfelelőbbeket a sajtóközleményhez és az ajándékprogramhoz. Ezzel egy időben Dara Arbeiter (Rubenstein Public Relations) elkezdte a sajtóközlemények vázlatának megírását.

22:30:26-kor a HP Indigo megkapta a kész sajtóközleményt. A beállítás és a betöltés 10,5 másodpercet vett igénybe; a fájl 22:30:37-re nyomtatásra készen állt. A sajtóközleményt 500 példányban nyomtatták ki, beleértve a MISS UNIVERSE 6,7cm x 8,3cm méretű színes fényképét is. Mindez 9 perc 26 másodpercbe tellett, majd sor került az igazításra. A MISS UNIVERSE sajtótájékoztatón résztvevő újságírók ámulatára a teljes színes sajtóközlemény kiadása szinte pillanatok alatt történt.

Tíz perccel később a nyomdagép megkapta az ajándékprogram fájljait -- 41 cm x 29 cm, duplex -- a LAN hálózaton keresztül. Ezekből egy óra alatt ezer példányt sikerült kinyomtatni, amelyek trimmelését helyben végezték el. Amint elkészült az első széria, az anyagot egy 120 km/órás sebességgel száguldó taxi szállította Panama városán keresztül a koronázási ceremónia helyszínére, ahol a nyomtatványokat az éjszakai mulatozók úgy kapkodták szét, mint a nyertes lottószelvényeket.

Az ajándékprogram első szériájának nyomtatása közben a Designjet 5500 részére egy 2 transzparensfájlt tartalmazó CD-t küldtek. Az első 137cm x 274cm méretű transzparenst fényes HP papírra 20 percen belül kinyomtattuk. Mire a taxisofőr visszatért a koronázás helyszínéről, mindkét transzparens elkészült.

A másodszor induló autó újabb köteg ajándékprogramot, valamint a HP Designjet 5500 által készített két transzparenst szállított a koronázás helyszínére . Ekkorra már mindenki tudott az ajándékprogramról, a második adagot még hamarabb szétkapkodták, mint az elsőt. A résztvevők elképedve tapasztalták, hogy a program kinyomtatása ilyen gyorsan történt, mivel a verseny éppen csak véget ért.

A HP Magyarország már három éve támogatja a MISS HUNGARY Nemzeti Szépségversenyt. A magyarországi leányvállalatnál a szponzorációs ötlet a HP digitális képalkotási stratégiája kapcsán merült fel először. Idén a rendezvény sorozatot digitális fényképezőgépekkel, úgy mint Photosmart 850-essel, valamint különböző fotónyomtatókkal segítették. A külföldihez hasonlóan a hazai versenyen is megvalósult az azonnali nyomtatás, vagyis a résztvevő lányokat még a bemutató alatt lefényképezték HP digitális fényképezőgéppel, a verseny után közvetlenül pedig HP készülékeken nyomtatták ki a fotóikat.

Digitális kiadói megoldásaival, valamint a helyi forgalmazók segítségével a HP megmutatta, hogyan lehet növelni a piaci hatékonyságot, a gyorsaságot és a nyomtatott anyagok fontosságát anélkül, hogy az a minőség rovására menne.

A HP Képalkotási és Nyomtatási divíziójáról

A HP Képalkotási és Nyomtatási Rendszerek (IPG) divíziója az otthoni és vállalati használatra szánt lézer- és tintasugaras, nagy formátumú, valamint különleges iparági nyomtatórendszerek, a képalkotási és -beviteli eszközök (digitális fényképezőgépek, szkennerek, projektorok) vezető nemzetközi szállítója. Jól ismert, közkedvelt termékeivel a magyar piacon is előkelő pozíciót vívott ki, a képalkotási és nyomtatási rendszerek legtöbb szegmensében világviszonylatban és hazánkban is piacvezető. Az IPG divízióról és megoldásairól további információkat a http://www.hp.hu/ipg/, illetve a http://www.hp.com/ címeken olvashat.

Ezt a cikket nem az Index szerkesztősége készítette. Bővebben a PR cikkről, mint hirdetési formátumról itt olvashat.